Avatar billede kram Nybegynder
16. oktober 2001 - 03:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

VGA driver failed to initialize

Som titlen siger ..

Har lige købt en ny computer, installeret det hele ..

Der var så problemer med grafikkortet, et Matrox g400 (indtil jeg kan få et Radeon8500 i DK) ..

Jeg fandt så cden frem til motherboarded og fik installeret vga driveren så den virkede til AGP osv .. fordi jeg kunne kun få 16farver :| ..

anyways, nu får jeg den berømte blå skærm når jeg booter op, VGA driver failed to initialize, og så kommer man ikke længere ..

filen der ikke lige gider virke(?) hedder agp440.sys i \\system\\ ..

men lige meget hvad så virker hverken safe mode med command prompt, eller noget andet, og jeg har ikke et diskette drev i, så ingen bootdisk her ..

anyways, vil bare vide om der er en hurtig måde at omgå at loade(?) den driver, og komme ind i windows hvor ved jeg så kan disable den ..
Avatar billede marz* Nybegynder
16. oktober 2001 - 04:13 #1
når du starter computeren tryk f8, vælf safemode fra menuen, lad windows starte op, og fjern nu driveren :)

marz*
Avatar billede marz* Nybegynder
16. oktober 2001 - 04:14 #2
ooops så ikke at safe mode ikke virker :)
hvad har du, win 98, win2000, win xp ???

marz*
Avatar billede marz* Nybegynder
16. oktober 2001 - 04:16 #3
kan du boote fra din win indstallations cd ???
Avatar billede kram Nybegynder
16. oktober 2001 - 04:17 #4
hehe, som jeg sagde, ja .. safe mode giver samme klamme blå skærm ..

mm, havde glemt at skrive hvilket OS, det er Win2k ..

Er ikke helt newbie ;) .. men hardware er ikke min stærke side .. sammen med drivere ..
Avatar billede marz* Nybegynder
16. oktober 2001 - 04:20 #5
hvis du ikke har mulighed for at boote fra cd\'en :) og du ikke har et diskette drev :)
hvad skal vi så finde på :)

Avatar billede kram Nybegynder
16. oktober 2001 - 04:24 #6
hvis jeg propper cden i med win2k vil den bare installere det igen ..

men det skulle helst være sidste udvej ;)
Avatar billede kram Nybegynder
16. oktober 2001 - 04:26 #7
ye well .. det er jo lige det :D håbede på nogen lige havde universal svaret ..

for sært at lave et OS der ikke vil starte pga. en grafik-driver ikke gider loade, hvorfor så ikke bare automatisk tilsidesætte den driver og loade vidre på standard vga driveren ..

gg microsoft? ;)
Avatar billede kram Nybegynder
16. december 2001 - 06:32 #8
a-ha