Avatar billede zargu Nybegynder
15. oktober 2001 - 23:08 Der er 8 kommentarer

Win2K installation - ja, jeg har læst andre spg, nej de svarede ikke på mit problem!!

Ok - Ved godt at den har været her mange gange før, men nu tager vi den lige igen for de langsomme.

Jeg har erhvervet mig et Asus A7V133 bundkort, som jeg har flashet med den nyeste bios upgrade (1005A).

Jeg har to stk. 40GB IBM 60GXP, 7200 rpm siddende i ATA-100 controlleren som raid 0 (jumpers er sat på bundortet).

Har et stk. scumpaq CD-rom drev siddende på min Primary IDE controller.

De to harddiske er F-Disket med en mindre partition på 18Gb, samt en stor på 60Gb. Jeg har lige kørt en Fdisk /mbr samt formatteret den lille partition igen for lige at være sikker på at der ikke lå noget snavs til overs for en Windows Me installation.

Jeg har hentet de nyeste ATA-100 drivers fra Asus\' hjemmeside og lagt pænt ned på en diskette.

Under installation af Win2K siger jeg F6 for at installere andre drivere til raid/scsi og installerer så ATA-100 driveren fra disketten, og det går fint!!

Mit spørgsmål er nu - Hvorfor f..... går installationen stadig ned med en INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

Jeg har læst et eller andet sted at et soundblaster kort samt et intel net kort kunne skabe problemer, men det eneste kort som der sidder i maskinen pt. er Hercules G-Force2 MX, så dette er heller ikke problemet.

/Zargu
Avatar billede makse Nybegynder
15. oktober 2001 - 23:22 #1
Avatar billede zargu Nybegynder
15. oktober 2001 - 23:29 #2
Avatar billede teknik Juniormester
15. oktober 2001 - 23:41 #3
Prøv at sætte boot-option 2 og 3 i BIOS til \"SCSI/ATA100\" eller hvad det nu lige hedder...
så der ikke er andre \"options\" end floppy og Raid
Mener at det hjalp en gang jeg havde lignende bøvl med et A7V.
Det \"Hang\" hvis der var den mindste \"antydning\" af, at der kunne være nogen boot-sektor på \"primary IDE\" controlleren - på trods af der ingen drev var tilsluttet til det stik.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede makse Nybegynder
15. oktober 2001 - 23:43 #4
Det er så ikke den rigtige driver du bruger.
Den du har hentet er til A7V ikke A7V133.
Avatar billede teknik Juniormester
15. oktober 2001 - 23:44 #5
nu skrev jeg \"floppy og Raid\" - ku\' selvf. også være CD og RAID.
Avatar billede drone Nybegynder
17. oktober 2001 - 10:23 #6
Her er en der har samme problem
og som har fået løst det
http://computing.net/windows2000/wwwboard/forum/12246.html
Avatar billede drone Nybegynder
03. november 2001 - 16:58 #7
HAr du fået løst problemet ?
Avatar billede zargu Nybegynder
08. november 2001 - 13:03 #8
Makse, vil du have dine point? Det var dig der løste det... :)

/Jonas