Avatar billede hriis Nybegynder
15. oktober 2001 - 20:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor langsom LAN

Hej
Jeg har oprettet et lan netværk filesharing med microsoft networks, med en win 2000 som internetgateway. Alting fungerer upåklageligt, men der er noget der irriterer mig. Hvis jeg er på \'min\' maskine (win2000) og går ind i explorer for at se de andre computere i netværket, tager det simpelthen år og dag for den at blive klar. Det virker godt nok, men tager urimelig lang tid >3 min. Hvis jeg derimod gør det samme nummer fra de andre maskiner går det lynhurtigt. Jeg har installer Netbuie protokol. Hvorfor? Og kan det afhjælpes simpelt?
Avatar billede jhol00 Nybegynder
15. oktober 2001 - 21:27 #1
Hvad bruger du netbørge protokollen til? Den konflikter ofte (om ikke med andet, så med sig selv).

Du burde kunne klare dig udelukkende via TC PIP.

Et lille trick er  desuden at oprette en genvej til de maskiner, du har brug for at komme på - læg den for eksempel på din desktop - det plejer at løse problemer med lang svartid!
Avatar billede systemx Nybegynder
15. oktober 2001 - 23:24 #2
NetBEUI gør bare at det er muligt at køre NetBIOS uden at have TCP/IP installeret ..

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=netbeui

hriss >> Grunden til at det går meget langsomt er i mange tilfælde at computerne ikke er i det samme workgroup.. Det kunne være det!?! Jeg har prøvet det samme mange gange..
Avatar billede hriis Nybegynder
15. oktober 2001 - 23:45 #3
systemx> Computerne er i samme workgroup, så det kan ikke være det.
jho> Jeg checker lige shortcut idéen. Problemet var der også før jeg installerede netbuie...
<<H
Avatar billede systemx Nybegynder
15. oktober 2001 - 23:54 #4
OK ... jeg er rimelig sikker på at det er NetBEUI som går ind og konflikter! protokollen er ikke nødvendigt hvis du har IPX og/eller TCP/IP !!

Det eneste formål med NetBEUI er at kunne køre netbios uden at have protokoller som IPX og TCP/IP..
Avatar billede bpvk Nybegynder
29. oktober 2001 - 00:24 #5
Er det ikke nok at have TCP/IP
Avatar billede hriis Nybegynder
12. november 2001 - 22:25 #6
Så må jeg jo lukke