Avatar billede fnugster Praktikant
15. oktober 2001 - 18:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Automatisk Kopiering af Tekstfelt

Er det en måde hvor man kan skrive noget i et tekstfelt og det automatisk bliver kopieret til et andet tekstfelt i samme dokument. Feks. et navn så man er fri for at skrive det flere gange...
Avatar billede kusine Nybegynder
16. oktober 2001 - 08:37 #1
Du kan oprette et bogmærke omkring en forekomst af ordet/navnet. Der hvor du ønsker at referere til samme ord/navn indsætter du et felt (Ref), hvor bogmærkenavnet skal angives som parameter. Herefter kan du jo kopiere Ref-feltet. Opdatér felterne med F9. Men vær meget forsigtig, hvis du ændrer det oprindelige navn, sørg for at bogmærket IKKE bliver slettet.

/Kusine
Avatar billede foldager Novice
16. oktober 2001 - 17:13 #2
Du kan benytte autotekst-funktionen.
Læs mere om det ved at søge på Autotekst i hjælpefilen.
Avatar billede fnugster Praktikant
18. oktober 2001 - 10:39 #3
Det lige dwet jeg manglede....  TAK