Avatar billede dtn Nybegynder
23. februar 2000 - 22:04 Der er 10 kommentarer

Proxy til Winnt Server

Jeg har en Winnt Server kørende, hvordan får jeg nemest konfigurer den, så alle maskiner på netværket komme på internet - proxy software? hvilken?
Avatar billede sjensen Nybegynder
23. februar 2000 - 22:19 #1
Der er mange muligheder:

Wingate er en af dem og en anden er at bruge f.eks. en router som gateway.

Personligt bruger jeg ISDN og en router og alm. Winnt standard software.
Avatar billede dtn Nybegynder
23. februar 2000 - 22:20 #2
Er Wingate noget freeware?
Avatar billede larserik Nybegynder
24. februar 2000 - 00:02 #3
svært enkelt, innstaller WinGate eller kjøp en router :) www.wingate.com er svært så bra proxy program å bruke.
Avatar billede sjensen Nybegynder
24. februar 2000 - 10:17 #4
dtn,

om Wingate er et freeware ved jeg faktisk ikke. Jeg har en router og har derfor ikke selv behov for det.
Avatar billede makeme Nybegynder
24. februar 2000 - 13:43 #5
Skaf Sygate det er utrolig nemt, da de mere komplekse proxy settings ikke er implementeret. Du instalerer noget software på dine klienter og lader din server kører en simpel Sygate service.

Thats it :)

Dette er ikke shareware, men du kan trække op til 100 MB igennem serveren før den cutter linien.

Wingate er ikke FreeWare.
Avatar billede dtn Nybegynder
25. februar 2000 - 00:08 #6
Der må findes noget freeware til det her ik?
Avatar billede cool-wil Nybegynder
25. februar 2000 - 12:34 #7
Hvad med internet deling, det må da kunne hjælpe dig til at få alle med på nettet, kan sættes op i kontrolpanelet.

cool-wil

Jeg ved ikke helt om det ligger i nt men det ligger i win98 se.
Avatar billede dtn Nybegynder
08. marts 2000 - 08:50 #8
s
Avatar billede vespa Nybegynder
15. marts 2000 - 12:27 #9
Eller brug en Proxy Server evaluation edition - kan vistnok downloades fra Microsoft. Hvis det skal være rimelig transparent at du kører gennem en proxyserver, er det et ret nemt valg: MS Proxy styrer for hårdt.
Avatar billede vespa Nybegynder
15. marts 2000 - 12:27 #10
Man skal selvfølgelig vide at en evaluation edition ikke kører mere end 120 dage... :)