Avatar billede netcrawler Nybegynder
15. oktober 2001 - 18:35 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

hvad kan skyldes at en cpu brænder af?

hehe... ja.... læs overskriften.... det er et spørgsmål baseret på nysgerrighed....
Avatar billede eflow Nybegynder
15. oktober 2001 - 18:37 #1
for høje spændinger på bundkortet
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. oktober 2001 - 18:38 #2
Dårlig Kølning af CPU\'en.
Som følge af:
For ringe blæser.
Overclocking.
Defekt blæser.
Lyn nedslag
Avatar billede podata Nybegynder
15. oktober 2001 - 18:40 #3
For høj temperatur.
Årsagerne til det kan være mange,defekt køler, for lidt køling, overclocking og statisk elektricitet o.m.a.
Avatar billede eflow Nybegynder
15. oktober 2001 - 23:05 #4
hvis du helt sikkert vil smare din cpu, skal du bare fjerne køleren så kommer der røg og alt mugligt det ser vildt fedt ud...
Avatar billede kludedukken Nybegynder
16. oktober 2001 - 02:25 #5
*GG* har du prøvet personligt eflow ? - Vil gerne høre om det i såfald.
Avatar billede netcrawler Nybegynder
16. oktober 2001 - 21:43 #6
jae...hvem skal have point? me dunno.... I kommer jo alle med gode svar...
Avatar billede netcrawler Nybegynder
16. oktober 2001 - 21:43 #7
så...
Avatar billede eflow Nybegynder
17. oktober 2001 - 12:16 #8
kludedukken>> lidt for sent, men det har jeg faktisk, der kommer bare sort skærm, og intet sker, soklen virker heldivis stadig så det er bare at købe en ny cpu.