Avatar billede dennis604 Nybegynder
23. februar 2000 - 17:43 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Emne og indhold i email.....hjælp!

Ved I hvordan man får sat et emne og indholdstekst ind i en mailto?
Avatar billede mjess Nybegynder
23. februar 2000 - 18:05 #1
<a href="mailto:drleth@dr.dk?subject=help&body=Hej">Post til Flemming Leth</a>
Avatar billede dennis604 Nybegynder
23. februar 2000 - 18:22 #2
Hvis jeg har en form, hvor folk taster en emailadresse ind, så ved submit, skulle denne email adresse komme i To:, men hvordan?
Avatar billede delwin Nybegynder
23. februar 2000 - 19:53 #3
Det afhænger af det script som formen poster til...

Delwin
Avatar billede dennis604 Nybegynder
23. februar 2000 - 20:34 #4
Har du sådan et script????
Avatar billede dennis604 Nybegynder
23. februar 2000 - 20:45 #5
Ok, forfra:

Jeg vil bare ha´ at brugeren ved et tryk på en knap, får sin email-dialog-boks frem, hvor der er skrevet et emne og hvor der er skrevet indhold!
Avatar billede michael2001 Nybegynder
23. februar 2000 - 21:22 #6
Det script du søger hedder gerne noget med FormMail.cgi og skulle gerne leveres af din ISP, hvis det ikke gør er det fordi din ISP ikke vil have at du kører noget på serveren, og så kan du ikke...
De fleste har dog adgang til formmail og counter fra deres ISP, så tilbage til ham og spørge.
Avatar billede kim_bille Nybegynder
23. februar 2000 - 23:20 #7
dennis jeg synes du modsiger dig selv lidt. Vil du ha':
1: "folk taster en emailadresse ind, så ved submit, skulle denne email adresse komme i To"
2: "ved et tryk på en knap, får sin email-dialog-boks frem, hvor der er skrevet et emne og hvor der er skrevet indhold"
3: det hele på en gang
Avatar billede kim_bille Nybegynder
23. februar 2000 - 23:27 #8
Hvis det du gerne vil er, at folk skal sende en "standart mail" til deres venner/familie. Så er det som mjess siger, bare uden adr.:

<a href="mailto: ?subject=Info&body=Her er en text">Standart mail</a>