Avatar billede thormand Nybegynder
15. oktober 2001 - 10:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MPG2, 3, 4, Avi osv,til Mpeg2-Kort ,,, Anbefaling til mig

Jeg har Elsa Gloria 3 grafik kort som,som er uden TV-Out. Derfor ønsker jeg et indstiks kort så jeg kan se mine DVD`s, Avi, Mpeg2 Mpeg3 Mpeg4 og hvad der ellers måtte være af formater, på mit TV i god kvalitet, Hvilke kort kan du anbefale ????
Avatar billede atom Nybegynder
15. oktober 2001 - 13:10 #1
Jeg har selv et Real Magic Hollywood Plus og det kan varmt anbefales, det har sin egen processor, så filmen ikke tager at computerens cpu kraft, og derfor kan computeren bruges som normalt mens filmen afspilles.

Dog skal lige siges at det tilhørende program til kortet, kun understøtter DVD, VCD, MPG (og jeg mener også avi). Altså DivX film understøttes ikke. Det er dog muligt at finde et program på nettet som gør det muligt at afspille DivX-film over kortet, mine erfaringer med det er dog ikke for gode. Det virker ikke som om det program bruger processoren på kortet, men istedet den i computeren. Derudover skal filerne være helt rigtige, ellers vil det ikke afspille dem.
Avatar billede thormand Nybegynder
15. oktober 2001 - 14:17 #2
Ved du hvor jeg kan finde dette program, og hvad hedder det,,?? da jeg har et hav af Div-x film, ville det være rart at kunne se dem på mit Tv...
??
Avatar billede atom Nybegynder
15. oktober 2001 - 14:26 #3
jeg er på arbejde lige nu, men jeg kan finde ud af det når jeg kommer hjem, så skal jeg nok lave et nyt indlæg
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2001 - 14:29 #4
Programmet hedder DivX+ og kan hentes på http://www.divx-digest.net/software/player/divxplus.exe men virker kun med hollywood+ MPEG kortet.

En bedre løsning kan være en VGA > Video konverter der understøtter opløsninger op til 1024 x 768.

Læs mere på http://www.divxit.dk/artikler.php?artikel=10&kategori=Andre
Avatar billede atom Nybegynder
15. oktober 2001 - 15:23 #5
der har du jo svaret, så behøver jeg jo ikke gøre mere ud af det.
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2001 - 16:07 #6
mange tak! :(

Kedeligt at folk ikke kan finde ud af at dele point ud..