Avatar billede rimfrozt Nybegynder
15. oktober 2001 - 00:34 Der er 8 kommentarer

Jumperhjælp til Acorp 5Ali61

Hejsa.
Jeg sidder med en selvsamlet pc. Bundkort er Acorp 5ali61 og processor er amd k62 500 mhz. Hvordan hulan jumper man kortet så det kører? Her med mener jeg ALLE jumpers for man kan kun se få af dem på Acorps hjemmeside. Troede jeg havde gjort det korrekt, men højttaleren bare hyler og skærmen forbliver sort ved opstart.
Håber I kan hjælpe mig.
Takker.
Avatar billede makse Nybegynder
15. oktober 2001 - 00:40 #1
Hvad har du sat Volt til?
Avatar billede makse Nybegynder
15. oktober 2001 - 00:41 #2
Bruger du den nyeste bios?
Avatar billede rimfrozt Nybegynder
15. oktober 2001 - 00:45 #3
Volten skulle være sat til det som står på processoren (kan ikke lige huske tallene).
Biosen er måske forkert for det er et board jeg har overtaget fra en lettere pcforvirret person som måske har flashet biosen til en forkert type. Kan det være skyld i den ikke starter op? samtidig er harddiskene taget dirkete fra en anden pc og ikke formatteret endnu. Dvs at der ligger hele windows som det var pa den anden computer.
Avatar billede makse Nybegynder
15. oktober 2001 - 00:56 #4
Okay. Så du har overhovedet ikke mulighed for at få maskinen igang?

CPU\'en skal havde 2.2V (JP7 på 3-4)
JP1 skal stå på 3-4 og 5-6

\"men højttaleren bare hyler\" <-- Hyler den konstant, eller er det Beep - Beep (Hvor mange)
Avatar billede rimfrozt Nybegynder
15. oktober 2001 - 00:57 #5
den hyler bare konstant.
Det kan altså godt ske at de andre jumpere på boardet er jumpet totalt forkert da den tidligere ejer måske har flyttet eller fjernet jumpere. Du har ikke en optegning som beskriver stillingerne?
Avatar billede makse Nybegynder
15. oktober 2001 - 01:02 #6
Prøv at sammenligne jumperne med http://www.acorpusa.com/html/tech_update_5ali61.htm
Avatar billede rimfrozt Nybegynder
15. oktober 2001 - 01:04 #7
den side har jeg set, og rettet mig efter. Men der er jo mange flere jumpere på boardet. Det ville være fedt at vide at de sad korrekt. Kender du noget til dem?
Avatar billede makse Nybegynder
15. oktober 2001 - 01:30 #8
Nope. Det gør jeg ikke. Og Acorp har ikke engang en manual liggende. :)

Sammenlign evt. med http://www.matrix.md/description/acorp/mb/5ali61.jpg