Avatar billede djensen Nybegynder
14. oktober 2001 - 20:48 Der er 2 løsninger

fjerne sang

Hej!

jeg har en Mp3 fil, med en rigtig fed \"baggrundsmusik\" men selve sangen er en gang lort, så ville jeg høre, om man kunne fjerne selve sangen, så man  kun kan høre \"baggrundsmusiken\" ???

Hvis ja, nogen der kan give et link til et progz, der kan det ?
Avatar billede siggi2001 Nybegynder
14. oktober 2001 - 20:51 #1
Der findes nogle filtre til WinAmp - men normalt når man bruger disse \"karoke-filtre\" kommer selve musikkken til at lyde af LORT til...

Men prøv.. der er Plug-In\'s til WinAmp på www.winamp.com
Avatar billede stormester Nybegynder
15. oktober 2001 - 11:22 #2
der findes som siggi2001 nævner nogle programmer/filtre der kan lave en instrumental version af en sang. MEN som før sagt, det vil lyde af H til..... rent teknisk vil en vokalen ligge i sammen frekvens område som mange af de andre instrumenter der er med på sangen. man kan sige at frekvenserne vil \"skygge\" for hinanden, og fjerne man nogle af dem, vil det påvirke lydkvaliteten af lydsporet negativt.....Havde du nu haft adgang til selve grundsporet af sangen, med instrumeter og vokal som seperate spor  var sagen en anden, for så kunne du jo bare skrue ned for den fæle vokal.
Jeg tvivler således på at du kan få noget godt ud af WinAmp...hvis du altså vil lave et HiFi Mix
lige til P3 :-)