Avatar billede bossy Nybegynder
23. februar 2000 - 12:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Prikker el. Dots.

Er der nogen som kan forklare hvordan man på en simpel måde kan lave de der berømte prikker i billeder og på baggrunde osv. osv. Det er lidt a'la "TV-lines". Dem kan jeg godt lave, men jeg ved ikke hvordan man laver prikkerne...
Se dette site, så ved i hvad jeg snakker om..
http://www.urbanexpress.co.uk/zoneone.html

Avatar billede cldu Nybegynder
23. februar 2000 - 13:27 #1
prøv at lave et billede på 4x4 px.

udfyld øverste venstre hjørne med en mørk farve, og lad resten så med hvidt.

Markér hele billedet og vælg edit->define pattern

vælg det billede du vil lave effekten på, og lav et nyt lag, og vælg edit->fill->pattern.

Brug screen eller overlay som blend på laget, så skulle du gerne være der! :-)
Avatar billede prodic Mester
23. februar 2000 - 13:32 #2
Umiddelbart er den eneste løsning jeg kan forestille mig, er at lave cirkler istedet for linier(som når du laver Tv-lines)
Disse cirkler skal så nok lige have en enkel blur med på vejen.

Men jeg ville lave et par prikker, og blur dem lidt, og så define dem som et pattern. Og så fill med pattern i det billed jeg nu vil have prikket!

Det eneste jeg ellers kender til prikker er : Dots
http://www.designsbymark.com/pstips/misc_technodots.shtml

Ved ikke om du kan bruge dem!

Prodic
Avatar billede bossy Nybegynder
24. februar 2000 - 08:28 #3
Tak cldu.

Det virker fint.. Bortset fra at jeg valgte 2x2 pixels i stedet for.. Det ser lidt bedre ud... (det kommer selvfølgelig an på billedestørrelsen)
Avatar billede cldu Nybegynder
24. februar 2000 - 10:11 #4
bossy: selvfølgelig. Hvis du vil have det mere "grovmasket" så prøv med 4x4.