Avatar billede the-one Nybegynder
14. oktober 2001 - 17:24 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvad er IPC$

Hej allesamen

Jeg har idag for første gang instaleret win 2000!!! Jeg er derefter løbet ind i et problem??? Når jeg fra min 98 maskine vil se delte drev på 2000, spørger den om et password til \\\\...\\IPC$!!!!!
Der er ikke password på det jeg har delt!! Hvad er gør jeg galt???

MVH. The-one
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. oktober 2001 - 17:26 #1
enable Guest/gæst kontoen!

skriv guest/gæst i IPC
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. oktober 2001 - 17:27 #2
det er på W2K maskinen du skal enable den guest/gæste konto..

hjøre klik på denne computer, manage, lokale brugere, brugere ,
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. oktober 2001 - 17:33 #3
jep ..
Avatar billede the-one Nybegynder
14. oktober 2001 - 17:34 #4
Hej tak for hjælpen det virkede faktisk!!! Jeg er lige nogewt man skal vende sig til!!!
Avatar billede hojben Novice
14. oktober 2001 - 17:59 #5
IPC$ er et default delt share som win NT4 --> har oprettet. du kunne tilgå det ved at connecte til \\\\server\\c$

er der et D: drev så bruger du bare \\\\server\\d$

Ps. rkhdk > svar lige så du kan få hans point ;)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. oktober 2001 - 19:01 #6
the-one => Behold dem! ;o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. oktober 2001 - 19:07 #7
Ved du hvordan du bruger den Advancerede knap er på eksperten??

jeg kan godt lave svar.. jeg vil bare ikke have pointz! så hvis du bruger den advancerede knap.. kan du beholder de 15 selv og give mig (0)nul.
På den måde accepter du mig.. uden at give pointz til mig! ;o)

Håber du kan forstå ;o)
Avatar billede strych9 Praktikant
14. oktober 2001 - 19:19 #8
Hvis den maskine står på Internet SÅ LAD VÆRE MED AT ENABLE GUEST KONTOEN. Enhver kan komme til dine c$, d$ osv shares udefra med fuld skriverettighed hvis du gør. Det password den beder dig om er password på den konto du er logget ind med på den maskine du sidder ved og prøvet at få adgang til shares fra.
Kryptisk? Du skal oprette 2 ens accounts på begge maskiner med samme login og samme password. Dermed vil authentication fungere over nettet UDEN guest konto.
Avatar billede the-one Nybegynder
14. oktober 2001 - 19:53 #9
Hej rkhdk

Hvor dælen er den der avancerede knap som du taler om... Nu er jeg jo blevet nysgerig!!! Jeg kan kun se en Accepter, en afvis og en send knap... Hvor ksla jeg kigge?

MVH. The-one
Avatar billede hojben Novice
14. oktober 2001 - 20:09 #10
Strycj9 > how?
Avatar billede hojben Novice
14. oktober 2001 - 20:10 #11
prøver lige igen..

Strych9 > hvordan kan man da fra nettet komme i kontakt med de shares der ligger på maskinen?
Avatar billede parazite Nybegynder
14. oktober 2001 - 20:16 #12
hojben : Har du hans IP kan du vælge Map Drive, indtaste \\\\hansip\\c$ , og er guest enabled får man så fuld adgang.
Avatar billede strych9 Praktikant
14. oktober 2001 - 20:21 #13
Ved at gå til command prompt i Win2k feks og skrive \\\\ip-nummer\\c$

ok, det virker kun hvis følgende betingelser er opfyldt:

A) Guest konto er enabled
B) NetBIOS over TCP/IP er enabled (hvilket det skal være for at man kan nå sine shares, password eller ej)
C) Port 139 er åben for adgang fra Internet. Dvs ingen firewall.

Du vil blive overrasket, hojben, over hvor mange fjolser der sidder derude med deres drev vidt åbne. Samtidig husk på at denne famøse Nimda orm åbnede for guest account i windows skjult så der er meget guf ude på nettet for script kiddies i disse tider :p
Avatar billede hojben Novice
14. oktober 2001 - 20:51 #14
ahhhh klart nok.... DOH.... michael.. den var fandme åbenlys *G*
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. oktober 2001 - 21:58 #15
the-one => der KUN når der er mere end én der har svaret!! jeg svare KUN hvis jeg ikke får nogle pointz.. *S*
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. oktober 2001 - 22:25 #16
the-one => hmm bare drop det jeg har skrevet *S*

det kan være ligemeget!