Avatar billede the-one Nybegynder
14. oktober 2001 - 16:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Erfaringer med Riva TNT i win 2000!!!

Hej allesammen

Jeg sider og har netop instaleret win 2000... Nu har jeg bare det problem at mit grafikkort ikke virker mere.. Når jeg starter op med de almindelige drivere til kortet går computeren ned lige når den skal til at loade windows grafik!!! Hvis jeg derimod starter op med de simpelste drivere kan jeg godt komme ind i windows.. Er der nogen der ved om dette problem kan afhjælpes, eller om et nyt grafik kort er den eneste løsning??? Der findes ingen nye drivere på Creatives hjemmeside!!! Der står såmen bare at der ikke er nogen drivere til win 2000!!!! Er der nogen der kan hjælpe???

MVH. The-one
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. oktober 2001 - 16:19 #1
brug den her driver

ftp://gbit.dk/Outbox/Eksperten/Grafik/w2k2185.zip

så skulle det virke
Avatar billede johannielsen Nybegynder
14. oktober 2001 - 16:19 #2
Brug detonatordrivere... www.nvidia.com
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. oktober 2001 - 16:20 #3
det er den nyeste detonator driver som oxo virker til riva tnt kort
Avatar billede noteit.dk Nybegynder
14. oktober 2001 - 16:30 #4
Brug detonator!
Find dem evt på www.tweakup.dk
http://www.tweakup.dk/drivers/nvidia.htm

Jeg har selv et TNT2 kort!
Husk at brug WHQL-driverer.... mit kører ik godt uden at de er godkendt!

/Torben
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. oktober 2001 - 16:40 #5
de kører fint selvom de ikke er godkendte her .. fkes  den gaml 12.41 som var godkendt er nok den værste i serien .. min comp crashede gang på gang indtil jeg instalerede beta driveren 12.90
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. oktober 2001 - 16:43 #6
efter min mening så skal man altid smidde den nyeste detonator driver i ... medmindre den bliver ustabli .. hvis det sker finde man bare en anden driver .. jeg kan se det på mine 3dmark benchmark tests .. nye drivere er som regel bedre ..  og skulle der være et problem med en ny beta så kan du altid gå tilbage .. men man skal ikke starte med at vælge en lidt dårligere
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. oktober 2001 - 16:43 #7
takker for point :)
Avatar billede stcla Nybegynder
13. november 2001 - 22:31 #8
Frar fra stcla, jeg har to pentium r med henholdsvis riva tnt pro 64 mb og en med riva tn2 prof. og har aldrig haft problemer med instalatipn med disse drivere , hvis jeg ellers husker at afinstale drivedrne først, ellers kan det give store problemer. Men hvis driverne er fuldstændigt uinstaleret er der ingen problemer.Jeg ved ikke hvadcforskelling på tnt2/64 mb kontra tnt2 prof, begge virker upåklageligt, render dub ind i flere problemerer du velkommen til at sende en mail til mig. adressen er stcl@get 2 net.dk med vinlig hilsen Stcla.