Avatar billede beta Nybegynder
14. oktober 2001 - 13:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Deawoo DVD S2122 til 1095.- i Bilka

Er der en som har noget kendskab til den Deawoo S2122 DVD som Bilka har på tilbud til 1095.- ?

Prisen lyder som et hit, men er den kodefri, det står der ikke noget om i annoncen idag ?

Hvad med kvaliteten ?
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2001 - 14:03 #1
Kvaliteten er ok til prisen, men den er selvfølgelig ikke så god som på en dyrere afspiller. Den er kodefri, selv om de ikke skriver det i annoncen. Der følger et stykke papir med, hvor der står, hvordan du gør den kodefri. Dette gøres ved at taste en bestemt kombination på fjernbetjeningen.
Avatar billede beta Nybegynder
14. oktober 2001 - 17:41 #2
Okey, det lyder ikke så tosset :-)

Det jeg skal bruge den til er primært MP3 filer, og alm. cd afspiller. De fleste mærkevare DVD kan ikke afspille MP3 filer, det er ret underligt synes jeg.

Bla. har jeg set flere Kiss og Denver DVD\'er og har ikke kunne se forskel på kvaliteten iforhold til en Sony til 4500.-

Kan du se forskel ?
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2001 - 18:29 #3
Nej, ikke umiddelbart, men der er brugt en billigere elektronik som ikke er lige så holdbar som de dyrere mærker.

Jeg vil mene, at du sagtens kan købe den dvd fra Bilka.
Avatar billede beta Nybegynder
15. oktober 2001 - 22:33 #4
Jeg har idag købt DVD afspilleren. Den virker helt fint, og designet er flot. Alle nr. på MP3 cd\'en bliver læst, men når der er mellemrum i teksten, bliver der sat et O, det ser ret underligt ud, jeg ville fortrække en bindestreg, eller en underscore. Desværre er max. 8 tegn muligt.

Et STORT minus ved DVD afspilleren er at selve DVD drevet har en meget træls resonans/lyd, lyden på TV\'et skal være forholdsvis høj for at man ikke bemærker denne lyd. Ærgeligt siger jeg bare, for ellers var det en fed DVD afspiller til få penge, som kan alt det jeg forventer.

Jeg skal ud med den igen, men først vil jeg se nogle film på den.
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2001 - 23:50 #5
Det var det, jeg mente med, at billig elektronik ikke altid virker lige så godt som god kvalitet. Når det er DVD, får du ikke mere, end du betaler for.
Avatar billede beta Nybegynder
16. oktober 2001 - 19:20 #6
Jeg undre mig bare over at drevet i Daewoo DVD afspilleren støjer så meget, de andre billige DVD\'er jeg har hørt i op til 2000 kr., har ikke haft lign. støj fra drevet. Støjen kan bedst sammenlignes med en gammel filmfremviser som man så film på i skolen :(
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2001 - 21:23 #7
Nu koster den her jo også kun 1100,-. Det kan jo også bare være, at du har været uheldig. Prøv evt. at bytte den til en anden.
Avatar billede wormie Nybegynder
16. oktober 2001 - 22:35 #8
Kan du ikke skrive hvad man skal gøre for at gøre den kodefri?
Jeg har fundet følgende
Press OPEN, SETUP, 9 (Region Free) or 1 (USA) 2 (EUROPE) etc..
Press 2, 0, 1, 0
Press Step, Shuffle, Next

Årsagen til at jeg spørger er at jeg har hørt at nogle DVD film kan detekte region 0 afspillere og derfor ikke kan afspilles i region 0 afspillere
Avatar billede wormie Nybegynder
18. oktober 2001 - 07:42 #9
Er der slet ikke nogen der kan skrive hvad der står på det medfølgende papir at man skal gøre? Jeg er meget i tvivl om dvd afspilleren evt er noget for mig og det haster jo lidt med et svar...
Avatar billede beta Nybegynder
18. oktober 2001 - 22:18 #10
wormie> jeg har ikke haft behov for at maskinen var kodefri, så jeg kan ikke sige hvordan det skal gøres.

Jeg skal ud i Bilka med DVD\'en i morgen, da den som sagt larmer som en gammel filmfremviser - træls, for ellers er det sgu´en okey DVD til den pris.