Avatar billede hyr Nybegynder
14. oktober 2001 - 01:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor mangler noget ?

Ved ikke om dette er den rigtige plasering af mit spørgsmål, jeg er ikke Ekspert (endnu :)
Jeg forsøger at lære noget af andre og derfor kigger jeg f.eks. på hvordan andres menuer er lavet, og i den forbindelse har jeg et spørgsmål.
Når jeg har importeret (dowload) et web for at \"kigge nærmere\" er der næsten altid sådan at menuen ser ud til at mangle noget når jeg har den på min PC.
På internettet fungerer menuer typisk på den måde at der er et billedskift i menuen når \"musen er on\" og det skaber liv. Men på min PC ser menuen ud til at mangle en grafikfil eller noget i den stil ?
Eller er det bare noget ved koden ?
Er der en Ekspert der kan fortælle noget om den her mystik ?
Avatar billede lennilg Nybegynder
14. oktober 2001 - 01:21 #1
Okay, jeg ved hvad du mener. For at kunne downloade alle filer til disse menuér, skal du bruge et program der hedder GetRight. Dette program giver dig mulighed for at download alle filer på et webhotel.

http://www.get-right.com/getrt45a.exe
Avatar billede roenving Novice
14. oktober 2001 - 01:32 #2
Typisk findes en hel del af en web-sides indhold i en hel stribe filer, f.eks. kan man jo ikke have et billede inden i html-filen, men må henvise til den og så loade den selvstændigt.

Derudover vil det oftest være smart at have f.eks. stylesheets og javascript-funktioner som selvstændige ting, så den samme kode kun skal skrives een gang i stedet for hver gang man genererer en ny side.

Kender ikke GetRight, men jeg tror at lennilq har fanget dit spørgsmål, og såp må det være noget, som du kan bruge til at gemme alle de tilknyttede filer også -- om den så kan gennemskue, at de evt. skal have en særlig biblioteksstruktur, ja, det kommer jo an på en prøve.

hth
jes
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
14. oktober 2001 - 10:42 #3
Det er jo også tit man ser de grimme JAVA\'menuer
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. oktober 2001 - 12:36 #4
Men selv GetRight vil ofte fejle og ikke få det hele med.
Netop mouseover billeder vil det nemt kunne misse da der ikke er nogen html-kommando der direkte linker til dem med en adresse programmet kan forstå.

mvh JakobA
Avatar billede hyr Nybegynder
14. oktober 2001 - 22:14 #5
Jeg har dowloaded GetRight og forsøt at få styr på det, men jeg har reamt mig ind i en \"mur\" :)
Jeg har fundet ud af at starte det, som hedder \"GetRight Browser\" og der kan man se både filer og mapper, men jeg kan ikke finde ud af hvordan man så starter et \"download\" ?
Man kan f.eks. vælge
> Downloads > StartAutomaticDownload - men der sker bare ikke noget :(
Ka jeg få et fingepej ?

Har fået \"blod\" på tanden og gir nogen flere poeng :)
Avatar billede wacky1501 Nybegynder
15. oktober 2001 - 10:56 #6
Prøv at downloade et program der hedder noget lignede Teleporter med det kan du downloade hele sider ned på din harddisk så du altid kan se dem uden at være på nettet og så kan du jo bruge alt fra den side du har downloaded !!
Avatar billede hyr Nybegynder
20. oktober 2001 - 16:46 #7
lennilg
Ku jeg ikke få et fingerpeg, så jeg kan få GetRight til at fungere ?

Se bemærkning:
> Downloads > StartAutomaticDownload - men der sker bare ikke noget :(
Ka jeg få et fingepej ?

Avatar billede hyr Nybegynder
01. november 2001 - 00:46 #8
lukker
Avatar billede wacky1501 Nybegynder
03. november 2001 - 20:15 #9
Hey lidt surt for dig at du har lukket, for så får du jo ikke noget svar af mig når du ikke kan give mig point !!! SURT SHOW FOR DIG !