Avatar billede samba Nybegynder
14. oktober 2001 - 00:52 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

ADSL Problem

Hej Alle

Har fået ADSL men kan ikke få det til at virke
Bruger Netkort Realteak 8920..har nogen af jer
haft samme problem det skulle have virket fra den 11-10-01
Avatar billede tumben Novice
14. oktober 2001 - 00:54 #1
er det tdc bredbånd..eller hva
Avatar billede advize Nybegynder
14. oktober 2001 - 00:55 #2
Hvem er udbyderen på dit ADSL, og hvad \"aktivt\" udstyr har du fået medleveret! (Router, modem, osv. ??)
Avatar billede samba Nybegynder
14. oktober 2001 - 01:02 #3
Ja det er Teledanmark (Filter,adslmodem div kabler)
Avatar billede dablos Nybegynder
14. oktober 2001 - 01:04 #4
skulle være rent \"plug and play\" - netværk skal være lan og husk IP skal hentes fra server.
Avatar billede dablos Nybegynder
14. oktober 2001 - 01:10 #5
går til netværk under kontrolpanel (jeg regner med at det er PC) - hvis der er gået kuk i det hele så fjern alt og start forfra - HUSK at fjerne modem opkald hvis du evt. har brugt modem/ISDN før.
Avatar billede tumben Novice
14. oktober 2001 - 01:10 #6
TCP/IP installeret under LAN ..og ikke nødvendigvis andre protokoller m.m du har flere maskiner bundet op til din switch
automatisk IP
automatisk DNS...under TCP/IP properties

dit 12 cifrede kundenummer og dit password...til din mail ...også kører det...m.m. du har brugt et forkert kabel fra ADFSL modemet til pcén...det skal være et straight trough !!!
Avatar billede tumben Novice
14. oktober 2001 - 01:13 #7
....og lige det mest åndsvage spørgsmål man kan stille...lyser sync grønt  (undskyld)
Avatar billede dablos Nybegynder
14. oktober 2001 - 01:14 #8
vedr. kabler... så kan de ikke samles forkert... se på de numre der står på dem. HVIS du har en hub har du måske fået et \"krydset\" kabel - dette skal gå fra modem til hub.
Avatar billede dablos Nybegynder
14. oktober 2001 - 01:17 #9
øh... tænker lige....

ALTSÅ straight fra CPU til HUB - KRYDSET fra HUB til MODEM.

ELLER straight far CPU til MODEM

sådan ...
Avatar billede tumben Novice
14. oktober 2001 - 01:18 #10
Du har fået et siemens expresslink...et skillefilter...og nogle kabler ...ikke ???
...og du har kun 1 maskine sat til...ikke ???
Avatar billede dablos Nybegynder
14. oktober 2001 - 01:18 #11
Hvordan er du på nettet lige nu???
Avatar billede samba Nybegynder
14. oktober 2001 - 09:25 #12
Ja jeg var jo nød til at starte mit modem
for at kunne stille jer dette spørgesmål
men skal nok fjerne den igen OKAY
Og jeg har kun denne ene maskine koblet til
(Endnu)
Jeg har jo ingen kundenummer endnu ej heller
Password (da jeg skal registrere min adslforbindelse)
Og så lyser min globus engang imellem,men den skulle gerne lyse permanent,men gør det ikke
Avatar billede tumben Novice
14. oktober 2001 - 13:33 #13
Du kan sagtens have dialupforbindelse samtidig med din LAN..det har jeg...da ADSL fra TDC..går død flere gange om md..og så er det rart altid at kunne komme på nettet alligevel...når du har fået din ADSL til at virke...så opret evt et gratis abb. \"tdc basis\"...og så stil den til selv og spørge om du vil bruge dial up...når...LAN er nede...genialt
har du ringet til tdc ...for at høre...om de rent faktisk har enabled din forbindelse....hvordan er sikkerhedsinstillingerne...brug default i internet options / automatisk IP / automatisk DNS
..hvad sker der hvis du tar en ipconfig ??
Avatar billede loon Nybegynder
15. oktober 2001 - 01:59 #14
Hvid du ikke har fast lys i globussen så skal du ringe til tele danmark på 80808017 og bede dem kikke på din linje da det betyder at der ikke er forbindelse mellem dig og centralen......
Avatar billede tumben Novice
15. oktober 2001 - 09:40 #15
??? må jeg ikke lige spørge...hvad er det for en globus I taler om...på modem eller hvor mener I / tumben
Avatar billede outsider Nybegynder
08. november 2001 - 17:43 #16
du er dåm
hilsen peter 6 år

Avatar billede tumben Novice
08. november 2001 - 18:16 #17
HHaallooooooo ...hvad blev det til ...fik du løst problemet ..og hvordan....eller spilte vi vores tid  //tumben