Avatar billede daliwi Nybegynder
13. oktober 2001 - 23:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Dårlig kvalitet???

Jeg er nybegynder med Flash 5.0, og jeg har bikset en hjemmeside sammen. Jeg har eksporteret den til en movie (*.swf) og den ser ok ud når jeg kører den med min opløsning sat til 1600*1200, men når man ser den på 1024*768, så ser den forfærdelig ud, man kan næsten ikke læse hvad der står.

Hvad gør jeg forkert???

Tak

/DaLiWi/
Avatar billede yabu Nybegynder
13. oktober 2001 - 23:33 #1
har du lavet tekst til vector???
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. oktober 2001 - 23:38 #2
Måske skulle du lave din movie i 800x600 med tekststørrelse 12, og derefter sætte filmen til at være 100% under File>Publish settings...>HTML under punktet Dimentions.

/per
Avatar billede daliwi Nybegynder
13. oktober 2001 - 23:38 #3
???
Som sagt så er jeg nybegynder
Avatar billede daliwi Nybegynder
13. oktober 2001 - 23:41 #4
Mit problem er ikke kun tekstn, men hele siden. Billederne vises i meget dårlig kvalitet.

/DaLiWi
Avatar billede daliwi Nybegynder
13. oktober 2001 - 23:45 #5
Avatar billede yabu Nybegynder
13. oktober 2001 - 23:55 #6
jeg er ikke helt sikker - men jeg tror at de filer du evt. har importeret er i for lav/høj opløsning. Hvis det er jpg eller png filer skal de være 72 dpi eller 144 dpi - derefter skal du lige checke at Flash settings for filer ikke står til lav opløsning - se f.eks under hvilken kvalitet jpg står til når du eksportere - og så husk lige at din player skal stå til high.
Avatar billede beatone Nybegynder
14. oktober 2001 - 00:42 #7
Du kan evt gøre sådan at din side kun kan ses i 100% - det gør du i publish options.

Grunden til at din side ikke ser såååå godt ud i andre opløsninger kan meget vel være at du bruger pixel (jpg) billeder istedet for vektor (flash). Dine knapper kunne du jo sagtens tegne i flash og så ville de se totalt olympiske ud i alle opløsninger :)
Avatar billede lingoman Nybegynder
15. december 2001 - 11:11 #8
Der sker vist ikke mere her så husk at lukke spørgsmålet
Avatar billede daliwi Nybegynder
16. december 2001 - 19:20 #9
læksdjf