Avatar billede samiki Nybegynder
13. oktober 2001 - 19:48 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Skærmfarver

Hvilke farver bør skærmen indstilles til?
16 bit, 32 bit eller 256 farver
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. oktober 2001 - 19:49 #1
16 eller 32 bit men helst 32bit!
Avatar billede martinh Nybegynder
13. oktober 2001 - 19:49 #2
Alle nye skærmkort (inden for et år) er indstillet til at køre 32bit på skrivebordet. ydelsen falder hvis du kun kører 16 bit.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. oktober 2001 - 19:52 #3
hvad med du med at ydelsen falder ved 16 bit? jo færre farver des mindre ressourcer skal der bruges!
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
13. oktober 2001 - 19:53 #4
Du burde kunne nøjes med 16 bit hvilket svarer til ca. 65000 farver. Men mange vælger alligevel at benytte sig af 32 bit, hvilket specielt er smart hvis man arbejder meget med billedbehandling, men denne indstilling er også meget krævende idet 32 bit svarer til ca. 3 milliarder farver! Hvis der er mulighed for det, vil den bedste indstilling nok være, at vælge 24 bit, men denne valgmulighed forekommer dog kun på visse skærmmodeller...

//Fiskesuppe
Avatar billede martinh Nybegynder
13. oktober 2001 - 19:55 #5
>>kimrosgaard, Det har jeg læst i \"Alt Om Data\". jeg ved ikke hvad de mener med det. men det var noget med at driverne er optimerettil at vise 32bit.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
13. oktober 2001 - 19:55 #6
Det martinh nok mener er at billedkvaliteten falder hvis antallet af bits sættes ned... Med 16 bits vil man f.eks. ikke kunne se visse skygger og specielle effekter i 3d spil eller lign...

//Fiskesuppe
Avatar billede martinh Nybegynder
13. oktober 2001 - 19:56 #7
>>Fiskesuppe, nej det er ikke det jeg mener!!
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
13. oktober 2001 - 19:57 #8
samiki>> Hvilket grafikkort har du? Så kan jeg lige prøve at vise hvad jeg mener
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. oktober 2001 - 19:57 #9
det må have været en trykfejl i det blad, for det giver overhovedet ingen mening med mindre der hentydes til billedkvaliteten, som fiskesuppe skriver.
Avatar billede samiki Nybegynder
13. oktober 2001 - 20:16 #10
det er et GeForce2 GTS 64 Mb
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. oktober 2001 - 21:23 #11
med det kort er 32bit at foretrække!