Avatar billede sampras Nybegynder
13. oktober 2001 - 19:47 Der er 18 kommentarer

Codecs til downloads

Jeg har problemer med nogle downloadede video clips fra Morpheus. Der er ingen lyd på og jeg har downloaded en shitload of codecs. Nogle clips fungerer fint med lyd og det hele men andre vil bare ikke spille lyd. Ellers fungerer de fint. Det skulle være div3 clips.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede simonvalter Praktikant
13. oktober 2001 - 19:51 #1
her finder du hvad du skal bruge for at se dem

http://www.divx-digest.com/software/3ivxcodec.html
Avatar billede martinh Nybegynder
13. oktober 2001 - 19:51 #2
www.divx.com prøv det og skriv så tilbage
Avatar billede simonvalter Praktikant
13. oktober 2001 - 20:08 #3
damn martinh et div3 codec ikke et divx codec
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
13. oktober 2001 - 20:11 #4
x\'et i DivX står bare for et tal f.eks. div1, div, div3 eller div4. Der er ikke noget der hedder et div3 CODEC, men du skal hente et DivX CODEC fra www.divx.com
Avatar billede simonvalter Praktikant
13. oktober 2001 - 20:12 #5
nej men der er ganske vist et 3ivx Codec
Avatar billede sampras Nybegynder
13. oktober 2001 - 20:14 #6
Jeg kan ikke finde ud af at installere lortet - og det er jo også lyden jeg mangler. Det er ikke alt det andet. Det betyder vist nok jeg har den rigtige codec. Jeg har bare ikke audio-delen af det. Ved du noget om det?
Avatar billede simonvalter Praktikant
13. oktober 2001 - 20:19 #7
prøv det her .. der var en igår som havede et ligende problem og dette var løsningen

http://www.divx-digest.net/software/codec/smrpatchsetup.zip
Avatar billede sampras Nybegynder
13. oktober 2001 - 20:30 #8
loadet - Kan du ikke lige guide mig igennem den der Zip-installeringsprocess? Jeg undskylder min bundløse uvidenhed...
Avatar billede simonvalter Praktikant
13. oktober 2001 - 20:38 #9
du skal pakke den ud .. hvis du feks har winzip eller winrar

www.winrar.com

www.winzip.com

og så kører du setup.exe
Avatar billede sampras Nybegynder
13. oktober 2001 - 20:40 #10
Wait a minute - jeg tror nok det er gjort korrekt nu. Og jeg kan stadig ikke høre nogen lyd. This is starting to piss med off. Hveranden Simpsons-episode jeg downloader er uden lyd. Hvad er Homer uden tale?
Avatar billede simonvalter Praktikant
13. oktober 2001 - 20:42 #11
Avatar billede sampras Nybegynder
13. oktober 2001 - 20:43 #12
DEn sidste der ikke virker er en div4, så jeg tror jeg har de codecs jeg skal bruge. Men det virker som om der er noget audio jeg har brug for.
Avatar billede simonvalter Praktikant
13. oktober 2001 - 20:52 #13
du kan prøve den her
ftp://gbit.dk/Outbox/Eksperten/DivX/AC3-Filters.rar

du skal bare køre den bat fil der passer til dit system ... men ikke flytte eller slette mappen .
Avatar billede sampras Nybegynder
13. oktober 2001 - 21:04 #14
Hvilket program skal jeg bruge til at åbne filen med?
Avatar billede simonvalter Praktikant
13. oktober 2001 - 21:05 #15
winrar
Avatar billede sampras Nybegynder
13. oktober 2001 - 21:24 #16
Mår jeg prøver at \"adde\" til WinZip, fortæller den mig at mit filename ikke er komplet. What to do?
Avatar billede simonvalter Praktikant
13. oktober 2001 - 21:26 #17
det ved jeg ikke .. jeg bruger kun winrar
Avatar billede sampras Nybegynder
13. oktober 2001 - 21:35 #18
ok - tak for hjælpen alle. Eftersom det stadig ikke virker beholder jeg mine point og prøver noget lignende senere. Tak for jeres tid.