Avatar billede chocofanten Nybegynder
13. oktober 2001 - 18:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke se andre på netværket!

Hej
Jeg har lige fået en ny computer(Win Me) som skal lave et netværk med den anden computer(Win 98) jeg har, gennem en swicth. Nu sidder de begge i switch\'en men når jeg trykker på \"Netværkssteder/Andre computere\" og trykker på \"Hele netværket\" siger den \"Der er ikke adgang til netværket. Windows har ikke adgang til netværket. Dette kan skyldes en eller flere ting\". Jeg har prøvet at kikke i hjælp men der står ikke noget. Hvad skal jeg gøre???
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. oktober 2001 - 18:43 #1
har de samme subnetmaske (255.255.255.0)
De har hver sin IP adresse

Installer NetBEUI, den plejer at hjælp!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. oktober 2001 - 18:43 #2
du skal have installeret Microsoft netværk, tcp/ip protokollen og fil og udskriftsdeling inde i kontrolpanelet under netværk, dette skal gøres på begge pc\'ere
Avatar billede simonvalter Praktikant
13. oktober 2001 - 18:43 #3
er du i den samme workgroup som de andre maskiner .. hvis ikke så sørg for det
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. oktober 2001 - 18:46 #4
loadet => det er lige meget om det er i samme workgroup eller om den ene ligger i end er hedder noget andet!
Avatar billede krusell Nybegynder
13. oktober 2001 - 18:51 #5
prøv at pinge dem....
Avatar billede chocofanten Nybegynder
13. oktober 2001 - 18:52 #6
du skal have installeret Microsoft netværk, tcp/ip protokollen og fil og udskriftsdeling inde i kontrolpanelet under netværk, dette skal gøres på begge pc\'ere >>>>> Hvor finder de filer henne?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. oktober 2001 - 18:55 #7
på din WinMe og din Win98 CD, så når den ber om CD\'en sætter du den i!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. oktober 2001 - 18:55 #8
inde i kontrolpanelet dobbeltklikker du på netværk og gør følgende:
klik på knappen installer og tilføj Klientprogram til Microsoft Netværk. derefter skal du du installere protokollen tcp/ip internetprotokol. der er også en knpa hvor der står fil og udskriftsdeling. den skal også installeres.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. oktober 2001 - 18:56 #9
eller hvor du finder de indstillinger

højreklik på andre Computere, vælg egenskaber
Avatar billede broegger Nybegynder
13. oktober 2001 - 18:57 #10
Jeg har haft samme problem. Inde under Kontrolpanel\\Netværk skal Primær Netværkslogon sættes til det samme på begge computere (f.eks. Windows-logon).

>rkhdk
Computerne skal være i samme workgroup hvis de skal være synlige under Andre Computere.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. oktober 2001 - 18:59 #11
broegger => både Og.. hvis maskiner skal SES nå kan åbner andre computere, så JA

men han kan have forskellige workgroups, så skal han bare vælge \"hele netværket\" istede for!!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. oktober 2001 - 19:01 #12
tak for point :)