Avatar billede zargu Nybegynder
13. oktober 2001 - 18:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Raid og win2K

Ok, har asus a7v133-raid bundkort, samt to stk. ibm 40 gb diske som er sat op til raid. De er fdisket - primær partition er 18Gb, sekundær logisk disk 60gb.

Når jeg forsøger at installere Win 2K, brager den ned under opstart med en fejl der indikerer at den ikke kan finde en disk at installere sig selv på. Det er selv efter at jeg har indlæst driverne til raid controlleren.

Os så lige en anden ting, når jeg starter dyret op, siger den at primære drev er CD-rommen, og der ingen harddiske er før den har kørt sin fast track bios, er det helt normalt?

Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. oktober 2001 - 18:29 #1
du skal under installatuionen (mens den booter) skriver den noget med \"tryk F6, hvis du har RAID eller SCSI drivere\" du strykker så F6 og sætter din diskette med RAID drivere I
Avatar billede zargu Nybegynder
13. oktober 2001 - 18:34 #2
Rkhdk - Har lavet en disk med raid drivers, og har trykket f6, men den går stadig ned..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. oktober 2001 - 18:36 #3
du skal nok bruge den der følger med dit bundkort. så er du sikker på at det er de rigtige

siger den noget med at den installere driver eller sådanne noget??
Avatar billede zargu Nybegynder
13. oktober 2001 - 18:40 #4
Ja, den har installeret den promise driver der fulgte med bundkortet....

Jeg prøvede lige at installere ME på den, ikke fordi jeg vil have det lort installeret, men bare for at se om jeg kunne, og det kørte uden problemer.... ???!!!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. oktober 2001 - 18:41 #5
Avatar billede drone Nybegynder
15. oktober 2001 - 15:56 #6
hent nyeste bios
hent nyeste ata driver

og sidst men ikke mindst læs lige det her
http://www.winntmag.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=8108
Avatar billede drone Nybegynder
15. oktober 2001 - 16:00 #7
og derudover som rkhdk siger f6 etc.
Avatar billede drone Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:43 #8
og her er et svar, hvis du får brug for det.
Avatar billede drone Nybegynder
17. oktober 2001 - 10:40 #9
Avatar billede drone Nybegynder
03. november 2001 - 16:59 #10
Virker det  ?