Avatar billede krismort Nybegynder
13. oktober 2001 - 16:33 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Virker det her ?

Hej
Jeg har købt flg. dele til en ny maskine, kan disse med god tro sættes samme uden at det hele springer i luften ?

Kabinet:
MiniTower Micro-ATX
http://www.logicconcept.com/pindex-case3-1.htm

Motherboard:
http://203.161.230.38/product_img/socket_a/m810lmr.html

Cpu:
AMD Duron 750 Mhz (Socket A)

Køler:
cpu-køler Socket A til 1800Mhz

Ram:
65mb SD-Ram pc133
Avatar billede krismort Nybegynder
13. oktober 2001 - 16:35 #1
Er der en som kan fortælle mig hvordan jeg skal samle den og hvis der er ting man skal passe på med at gøre?
Avatar billede bbs Nybegynder
13. oktober 2001 - 16:35 #2
Det virker fint sammen, det ser ud som om at der er 300W i kabinetterne, hvilket jo er en god ting til AMD processorer.
Avatar billede bbs Nybegynder
13. oktober 2001 - 16:36 #3
Du kan læse saml-selv guiden på www.Tweakup.dk så er du ovre det problem.
Avatar billede pik-fjolle Nybegynder
13. oktober 2001 - 16:37 #4
Det springer nok ikke i luften, men hvis jeg var dig ville jeg investere i en større strømforsyning og noget mere ram.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
13. oktober 2001 - 16:38 #5
Systemet kan godt køre da komponenterne passer fin sammen ! - Men der er meget ringe opgraderingsmuligheder med kun 2 PCI slots og 2 Ram sokler !
Avatar billede kludedukken Nybegynder
13. oktober 2001 - 16:41 #6
Hvis du senere vil have andet bundkort skal du også være opmærksom på at der med et microatx kabinet, er et meget begrænset udvalg af bundkort der vil passe til dit kabinet.
Avatar billede krismort Nybegynder
13. oktober 2001 - 16:45 #7
->pikfjolle:
grunden til at jeg valgte et såkaldt micro ATX kabinet er fordi der under specs for motherboarded står :
Supports AMD Duron/Athlon 500M~1.2GHz CPUs with frequency at 200MHz in Socket A for Micro ATX Form Factor.
altså mirco ATX form factor hvilket jeg troede betød at man ikke kunne tilslutte MB\'et til en større strømfors.
Avatar billede krismort Nybegynder
13. oktober 2001 - 16:46 #8
NB. den her maskine skal kun bruges til testning af netværks programmering
Avatar billede krismort Nybegynder
13. oktober 2001 - 16:48 #9
ups genvejen til kabinetter er vist forkert :
http://www.logicconcept.com/985/985m2.htm
den her virker
Avatar billede bbs Nybegynder
14. oktober 2001 - 19:06 #10
Takker for points :)