Avatar billede mr.d Nybegynder
13. oktober 2001 - 12:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

WWW og FTP

Jeg har en ADSL forbindelse hos TDC Uden fast ip
og jeg ville gerne hyave en WWW og En FTP server op at køre.
Hvad gør man ?
Hvile programmer er gode at bruge ?
Avatar billede cliche Nybegynder
13. oktober 2001 - 12:11 #1
www har du jo i windows med enten ´Personal Web Server (PWS) Eller Internet Information Services (IIS) Begge er gratis med win.

Af FTP kan jeg kun anbefale BulletProff FTP (G6)
Avatar billede cliche Nybegynder
13. oktober 2001 - 12:11 #2
Problemet ligger i du ikke har fast ip så hver gang andre skal ind og kigge skal du finde dit nye ip.
kan gøres på www.myip.dk
Avatar billede speedy Nybegynder
13. oktober 2001 - 12:12 #3
Apache er en rigtig god gratis webserver:
du kan hente den hos www.apache.org

Som FTP-server kan du bruge Serv-U som kan hentes her: http://download.cnet.com/downloads/0-10069-100-6686871.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-2.6686871

Til sidst kan jeg anbefale www.dyndns.dk  til at få et navn, som folk skal huske i stedet for din skiftende IP.

/SpEeDy
Avatar billede gorell Nybegynder
13. oktober 2001 - 12:12 #4
hvis du har en router skal du først sæstte den op til at have ftp og www, og ellers til ftp, skal du bruge bulletproof, www.bulletproof.com
den sparker R..
og til ip kan du bruge det der hedder dyndns findes på www.dyndns.dk
Avatar billede gorell Nybegynder
13. oktober 2001 - 12:13 #5
tilfældigvis ved jeg at du ikke får ny ip før din router er slukket, hvilket vil sige at du har den samme ip længe
Avatar billede speedy Nybegynder
13. oktober 2001 - 12:13 #6
Avatar billede mr.d Nybegynder
13. oktober 2001 - 12:31 #7
Er derikke noget med at IIS er svær at gøre sikker mod hacker ?
Avatar billede mr.d Nybegynder
13. oktober 2001 - 12:36 #8
skal IIS have en intern DNS ?
Avatar billede cjessen Nybegynder
13. oktober 2001 - 17:49 #9
Prøv evt. at kigge på en Sambar server (www.sambar.com). Den kan håndtere dynamisk IP, den er nem at sætte (sådan da...), har www, ftp og mail - og så er den lidt mere sikker, fordi det ikke er en IIS.
Avatar billede $upport Nybegynder
15. oktober 2001 - 17:47 #10
Der er et program der hedder Jana server..... den kan kun kære en side.... men den er lavet med PHP.... og du kan bygge vider på den..... JANA server download IT´S FREE http://download.cnet.com/downloads/0-10069-101-6019621.html?tag=st.dl.10069-100-6019621-6019621.dln.10069-110-6019621#moreOptions

Hvis du vil bruge IIS for at køre flere sider.... så skal du hvide der er nogen sikkerheds huller.... og der er ikke PHP. og alle de nye hjemmeside index måder med... okay.....

IIS kan bruges til WWW og TIL FTP.....

når du opratter i  IIS så kan du vælge om du vil opratte en www ( hjemmeside ) eller FTP ( \"down/up load side )

HELD OG LYK