Avatar billede bone Nybegynder
13. oktober 2001 - 03:32 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

APSI / CDRWIN i Win2k

Jeg har det problem, at når jeg starter CDRWIN (ver. 40.A beta) siger den, at jeg ikke har nogen ASPI-drivere isntalleret. Jeg har prøvet at installere noget fra Adaptec (til 95/NT) og det dur ikke. Nero dur fint.
jeg har prøvet at finde Win2k ASPI drivere, men de eneste, jeg kan finde (på Goldenhawks side) kan jeg ikke downloade!
PlexWriter 32/12/10A, og jeg har seriøst brug for at få lortet til at du, plz help!
Avatar billede -bmc- Nybegynder
13. oktober 2001 - 05:09 #1
Du kan bruge ForceAspi som findes her

http://www.flexion.org/aspi/

Den installerer et brugbart ASPI layer, virker til 9x/NT/2k/XP

Mvh.

Anders
Avatar billede bone Nybegynder
13. oktober 2001 - 06:56 #2
Hm. Der står, han har fjernet det fordi Adaptec bad ham om det....
Avatar billede double-g Juniormester
13. oktober 2001 - 08:20 #3

Du kan finde Goldenhawk\'s egne ASPI drivere her.

http://www.goldenhawk.com/download_body.htm

men for at CDRwin kommer til at virke kan det evt. være nødvendigt at afinstallere den og installere den igen efter installation af ASPI driverne.

Avatar billede bone Nybegynder
13. oktober 2001 - 13:24 #4
double-g>> Ja, jeg ved det, men jeg kan ikke downloade dem derfra - jeg sidder ved et netpaty, og proxyen skaber sig åbenbart eller hvad ved jeg...
Avatar billede double-g Juniormester
13. oktober 2001 - 15:02 #5
okay. Jeg har lagt dem her til dig.
Hvis heller ikke det virker, så smid en mailadresse.
http://users.cybercity.dk/~cfp15211/aspikit.exe
Avatar billede simonvalter Praktikant
13. oktober 2001 - 17:03 #6
jeg har smidt aspi til win2k/xp på min ftp

ftp://gbit.dk/Outbox/aspi.zip
Avatar billede bone Nybegynder
13. oktober 2001 - 20:18 #7
´preciate it, men den kan jeg sgu heller ikke downloade - den her proxy kan rende mig et vist sted.
Avatar billede double-g Juniormester
13. oktober 2001 - 20:53 #8
Hvis du vil ha\' den vedhæftet til en mail, så smid en mailadresse.
Avatar billede bone Nybegynder
14. oktober 2001 - 10:25 #9
double-g>> Jeg kan heller ikke checke min mail, så :-) Og det er også ved at være for sent nu. Men tak anyways, jeg smider lidt point efter dig fordi du var så flink at prøve...
Avatar billede double-g Juniormester
14. oktober 2001 - 10:43 #10
NP.
Takker for points.
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. oktober 2001 - 16:03 #11
bone > jeg kan ikke se hvorfor du accepterer svar fra dig selv .. forklar venligst! du har fået svar på dit spm .. og folk har svaret på et spm til 60 point ikke 20!!!
Avatar billede kvik Nybegynder
17. oktober 2001 - 23:28 #12
Havde samme problem.
Åben regedit og lav følende ændring.

HKEY_LOCAL_MACHINE\\SYSTEM\\CurrentControlSet\\Services\\AspiXNT\\Parameters

If ExcludeMiniports=\"\" then ATAPI devices are enabled.
If ExcludeMiniports=\"ATAPI\", then ATAPI devices are disabled.