Avatar billede planethunter Nybegynder
13. oktober 2001 - 02:24 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

linux inde i windows ???

jeg har hørt at man kan kører en \"extern\" linux kernel i windos... næsten lige som at hene den dos-promt åben bare en linux consol.. er det rigtigt man kan det

men det skal ikke værer en af de der clienter der connecter til en linux ... det skal værer så linuxen kører direkte fra min maskine inde midt i windows

jeg bil bliver meget glad hvis der er nogle der ved noget om det
Avatar billede coderdk Praktikant
13. oktober 2001 - 03:45 #1
noget a la http://www.armed.net/ ?
Avatar billede coderdk Praktikant
13. oktober 2001 - 03:50 #2
Avatar billede lamina Nybegynder
13. oktober 2001 - 09:36 #3
ja det er rigtigt
Avatar billede planethunter Nybegynder
13. oktober 2001 - 11:14 #4
griner ligner lige presis det :)
Avatar billede planethunter Nybegynder
13. oktober 2001 - 11:27 #5
jeg skal bare lige prøve at installere det :) ...men det der phatlinux lyder best... det er også i en højre version ... armed linux er stadig i beta :(
Avatar billede simonvalter Praktikant
13. oktober 2001 - 16:50 #6
det er måske http://www.vmware.com/ du tænker på

det gør det muligt at instalere og køre 2 operativsystemer på samme tid .. altså ikke dualboot men på helt samme tid
Avatar billede coderdk Praktikant
13. oktober 2001 - 17:29 #7
loadet> phatlinux og armed starter du inde fra windows :)
Avatar billede simonvalter Praktikant
13. oktober 2001 - 17:31 #8
coderdk .. og det gør du også med vmware
Avatar billede simonvalter Praktikant
13. oktober 2001 - 17:32 #9
eller du kan køre med linux og starte windows inde fra linux
Avatar billede planethunter Nybegynder
14. oktober 2001 - 15:06 #10
hmm jeg har kigget lidt på det der phatlinux.. det kan jeg ikke starte .. den mener ikke den har nok ram ledigt ... prøver lige det der armed .. og så prøver jeg vmware... men

det er jo noget man skal betale penge for ... ellers får man kun en demo af vnware
Avatar billede planethunter Nybegynder
14. oktober 2001 - 17:56 #11
jeg har downloadet Armed og Phat og jeg kunne ikke få dem til at kører ...

vmware ser ud som om det kun er en slags remote til en server man setter op med deres program også ?????

Avatar billede simonvalter Praktikant
14. oktober 2001 - 18:08 #12
nej vmware instalerer du feks på din windows maskine og så kan du starte en linux instalation fra windows og køre det inde fra windows
Avatar billede planethunter Nybegynder
16. oktober 2001 - 17:27 #13
kan du så ikke lige give mig hele linket til den fil jeg skal bruge ... ellers henter jeg bare den forkerte