Avatar billede smooth Nybegynder
12. oktober 2001 - 23:12 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til freelancer !!

Hej

Jeg har I lang tid tænkt mig at starte som freelancer.
Men hvordan kører det. Skal man betale skat ?? Hvordan skal jeg modtage penge og alt det ??
Jeg vil meget gærene have svar fra Freelancer som har prøvet det!

Jeg har også lavet min hjemmeside + mange andre.
Siden er ikke kører klar med kig lidt
her er den gamle udgave
http://www.websteps.dk

den nye

http://www.websteps.dk/design/index.php

Vil I ikke nok hjælpe mig lidt i gang.

Altså jeg skal bruge disse informationer :

1. Skat ? Skal man betale skat ?
2. Hvordan skal man sende og modtage pemge ?
3. Man skal ved ikke have en firma for at kunne gøre det ?
4. alt det jeg ikke vd om :0)

Hilsen
Smooth
WebSteps.dk
        Steps for webs
headmaster@websteps.dk
www.websteps.dk

12. oktober 2001 - 23:19 #1
1. Ja, du skal betale skat af årets resultat - en god ide at gemme en del af indtægten undervejs i året. HUSK også momsen
2. Prøv men en bankkonto og noget netbank
3. Hvis du har tænkt dig at tjene mere end 20.000 årligt så JA - kontakt Told&Skat for at blive momsregistreret eller en revisor
4. Det vil være en god ide, at kontakte en revisor (som ikke er for dyr), og få noget hjælp til at komme igang, for du skal jo også lave regnskab mv.
Told & Skat afholder et lille kursus i Moms reglerne for nystartede - god ide.

Der er sikkert meget mere.
Avatar billede davidchristensen Praktikant
12. oktober 2001 - 23:23 #2
Spørg på biblioeket. De har nogle bøger du kan læse..

1. Selvfølgelig skal du betale skat. Det gør alle.

2. Spørg din bank. Et kontonummer kan du komme langt med. Desuden vil du typisk modtage en check eller pengene vil blive sat ind på dit kontonummer, som står på den faktura (Kvitering)du skal give kunden.
3. Jeg forstår ik\' helt.. Du skal have et SE-nummer. Spørg på din lokale afdeling for told ogskat eller i din kommune. Spørg evt. din lærer.. :-)
4. Alt det vi ikke ved noget om; det døjer vi allesammen med... Jeg ved sgu ik\' hvor du eller skal gå hen. Ha\' øjnene med dig, tro på det og Be around.. ;)

David
-
Avatar billede smooth Nybegynder
12. oktober 2001 - 23:30 #3
OKay .

Hvad synes i om designet ??
Ken den bruges ?
Ja ja jeg har ikke lavet logo med er på vej :0)
Avatar billede davidchristensen Praktikant
12. oktober 2001 - 23:33 #4
Designet> Jamn, du er jo på vej.. Men man skal altid huske at øve sig. ;-)

D.
Avatar billede smooth Nybegynder
12. oktober 2001 - 23:41 #5
:0)

Hvad synes I om denne side ??

www.donslund.dk ??

Det er kun den danske del som kører
Avatar billede davidchristensen Praktikant
12. oktober 2001 - 23:47 #6
Jojo.. Du er på vej :-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. oktober 2001 - 23:53 #7
http://www.websteps.dk/

Dit design demonstrer god teknisk dygtighed.
men det fænger ikke meget ser lovlig \'almindeligt\' ud.

Desværre går det totalt i skoven i Netscape. Det er der vist mange der lige checker.

mvh JakobA
Avatar billede smooth Nybegynder
12. oktober 2001 - 23:56 #8
Jakoba >> Du skal prøve www.websteps.dk/design/index.php

Jeg ved godt at www.websteps.dk ikke kører i Netscape så derfor har jeg lavet den nye design som skulle gør :0)
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. oktober 2001 - 00:12 #9
Jeg foretrækker den gamle.
Den nye ser ud som du har rod i dine tabeller både i IE4 og i NS4.7
Avatar billede smooth Nybegynder
13. oktober 2001 - 00:19 #10
Jakoba >>

Synes du ikke at den gamle er kederlig at se på ?
Avatar billede smooth Nybegynder
13. oktober 2001 - 00:22 #11
`Jakoba >> Jeg bruger IE 5 og jeg kan ikke se nogle fejl ved den nye .
Avatar billede sigski Nybegynder
08. november 2001 - 21:11 #12
det er da ikke en nødvendighed at lave et regnskab til en så lille virksomhed
Avatar billede smooth Nybegynder
08. november 2001 - 21:25 #13
Sigski ??

Hvad prøver du at sige ??
Avatar billede smooth Nybegynder
09. november 2001 - 08:42 #14
Hej
vil bare sige at det nye design er klar og kan ses
http://www.websteps.dk

:0)
Avatar billede sigski Nybegynder
12. november 2001 - 19:53 #15
jeg prøver at sige, at det ikke er nødvendigt at forvirre folk og sige dem en hel masse.

Specielt når det ikke er nødvendigt, og det er IKKE nødvendigt at lave et regnskab...ikke endnu
Avatar billede sigski Nybegynder
12. november 2001 - 19:55 #16
og så alt det med at du skal hyre en revisor !! kan du ikke få din far eller en ven til at hælpe !! ved godt at du ikke skrev det