Avatar billede skappel Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Esenet - deling af internet forbindelse

Hejsa
Jeg har idag modtaget et stk. Motorola SurfBoard Cable modem. Har ikke så meget forstand på netværk, men kan man dele forbindelsen via netkort i 2 maskiner, så de begge kan \"gå\" på nettet? Det er 2 800 mhz pcere med win98 SE. Hvis man kan, kan jeg så ikke få en beskrivelse af måden at gøre det på.

Søren
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:17 #1
Det kan du kun hvis du her flere udgående ipadresser, jeg mener ikke Surfboard\'et understøtter nogen for for routning..

Alternativet er at du smider 2 netkort i den ene pc, men så bliver den anden pc afhængig af om den anden er tændt..
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:19 #2
Hvilken udbyder er du tilsluttet?
Avatar billede tommyf Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:25 #3
Mon ikke det er dem her?: http://www.esenet.dk
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:34 #4
tommyf>> Tjoo, det kunne da godt være :-)
Avatar billede skappel Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:38 #5
Hej thoeger, jeg har pt 2 netkort i den ene og eet netkort i den anden (har været tilsluttet på internettet sådan). Jeg kan godt leve med at den ene skal være tændt hele tiden, men det nye modem er med USB, skal man så stadig ha 2 netkort i?
Søren
Avatar billede skappel Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:39 #6
Og ja, undskyld. Det er www.esenet.dk (Esbjerg IT-net).

Søren
Avatar billede skappel Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:46 #7
Der skal lige skrives, at under tcp/ip, selv skal hente en IP-adresse automatisk.

Søren
Avatar billede msj33 Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:59 #8
Opsætning laves som følger:
pc1 (Pc tilsluttet motorola kabel modem)
pc2 (Den pc du ydeligere vil have tilsluttet internet)

Du skal i begge maskiner have et netkort med et rj45 kabel forbundet imellem dem. HUSK!!!! At dette kabel skal være et krydset kabel!!!!

tildel pc 1 ip-adresse 10.0.0.1
tildel pc 2 ip-adresse 10.0.0.2
På pc 2 skal du under tcp/ip indsillinger /gateway skrive pc 1\'s ipadresse(10.0.0.1)
Derudover skal du sørge for at internetdeling er indtstalleret og aktivt
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
12. oktober 2001 - 19:12 #9
fra http://www.esenet.dk/ :

Spørgsmål: I har skrevet, at alle brugere skulle få 2 dynamiske offentlige IP-adresser når vi overgår til DOCSIS-platformen.
Hvorfor har jeg kun fået 1 IP- adresse?

Svar: Alle brugere har fra starten kun fået 1 IP-adresse, men vil i forbindelse med en opgradering af TDC\'s administrationssystem få en IP-adresse mere.
Systemet forventes klar midt i oktober 2001.

Dvs. at når de får lavet deres system om, får du 2 ipadresser, og dine pcere kan køre uafhængigt af hinande..
Avatar billede skappel Nybegynder
12. oktober 2001 - 19:18 #10
Betyder det at jeg IKKE kan sætte mine 2 pcere sammen? Eller hvad betyder det? De kan da ikke køre uafhængigt af hinanden, sålænge jeg ikke har en hub eller hvad det nu hedder.

Søren
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
12. oktober 2001 - 19:33 #11
søren>> Nej, det er rigtigt, ville bare lige nævne det..
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
13. oktober 2001 - 00:05 #12
Takker for points..