Avatar billede michaelmg Nybegynder
12. oktober 2001 - 14:38 Der er 8 kommentarer

hvorfor vil min windows2000 server ikke afvikle et logon script

kun hvis at den pågælende bruger også er medlem af gruppen administrator, vil den afvikle et logon script

hvis brugeren ikke er medlem af administrator vil den ikke afvikle det
og det er jo ikke nomalt at bruger også er administratore, så er der jo lige som ikke så meget sikkerhed
mvh michaelmg
Avatar billede jake_6 Nybegynder
12. oktober 2001 - 15:01 #1
Hvad skal scriptet udføre.. ?
Er det inst. af program der kræver admin rettigheder vel det klart ikke virke. En detalje som at stille uret, kræver fx også at brugeren har rettigheder...

Skal du derimod bare mappe et drev, ja så skal det køre uden admin rettigheder..
Avatar billede radut Nybegynder
12. oktober 2001 - 15:02 #2
De bruger som skal afvikle den logon script skal være medlem af et domæne.. så når de bruger login på den domæne så vil logon script starte !

Avatar billede jake_6 Nybegynder
12. oktober 2001 - 15:06 #3
Jeg læser det således at scriptet starter, men et eller andet sted skal der udføres en handling der kræver admin rettigheder. Hvis du får at vide at det her kræver rettigheder osv.. Ja så afvikler serveren jo faktisk scriptet korrekt :o)
Avatar billede michaelmg Nybegynder
15. oktober 2001 - 10:00 #4
til jake_6

det er lige netop det scriptet skal, mappe 2 drev og ikke andet, men alligevel forlanger den at brugeren er medlem af administrator for at køre.
kan der være noget galt med installationen eller opføre den sig bare så meget anderledes end en NT server 4
Avatar billede jake_6 Nybegynder
15. oktober 2001 - 10:23 #5
Det lyder skummelt. Jeg har ingen problemer med at afvikle scripts på 2000 server. Hvad hvis du prøver at mappe drevne normalt og ikke i et script. Giver det samme resultat?
Avatar billede michaelmg Nybegynder
16. oktober 2001 - 08:26 #6
til jake_6

ja det giver samme resultat, ingen logon uden medlemsskab af admin.
Avatar billede jake_6 Nybegynder
16. oktober 2001 - 09:31 #7
Hmm okay så... Det er tilfældigvis ikke din bat fil der kun kan køres af admin ?
Avatar billede jake_6 Nybegynder
16. oktober 2001 - 09:32 #8
Arrh dårligt formuleret... Mener: Er du kommet til kun at give admin rettigheder på selve filen du kører?