Avatar billede amiverse Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:28 Der er 9 kommentarer

MS-DOS og USB

Kan man køre en usb harddisk fra en Windows Me startdiskette??

Hvis ikke, hvordan får jeg så dos til at se usb-porten???
Avatar billede kf Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:33 #1
Nej

Og man kan ikke køre usb fra DOS
Avatar billede amiverse Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:35 #2
Shit......hvordan får jeg så min bærbare til at installere windows.....jeg har kun et floppydrev og en usbport???
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:36 #3
Avatar billede fastwrite Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:38 #4
Prøv at tjekke i din BIOS - der skal der være en funktion der hedder USB DOS (noget i den dur).
Avatar billede amiverse Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:47 #5
Nanoq>> Fint link du fandt, men det er kun firmahalløj, og man skal købe deres software. Jeg havde håbet på noget mere ligetil.
Avatar billede amiverse Nybegynder
13. oktober 2001 - 17:37 #6
Indtil videre har jeg ikke fået noget brugbart. I bios\'en er der noget der hedder \"legacy usb enabled\", og jeg formoder at det bare er en indstilling så usb-porten overhovedet virker, men det er vel såfremt der er installeret et windows miljø.

Bedre svar søges!!!
Avatar billede sholom Nybegynder
23. oktober 2001 - 01:39 #7
Du skal ikke forvente at få meget ud af en USB-harddisk i DOS (men du kan da forsøge).

En mere konventionel løsning til dit installations-problem er at benytte enten et serielt kabel (null-modem) eller et parallelt kabel (også kaldet \"LapLink\"-kabler). Med disse kabler kan du forbinde til en anden computer og derigennem overføre/installere den software du har brug for. Får du først en minimums-installation af Windows ind burde det være muligt at vedligeholde den ved hjælp af USB-drev (harddiske eller CD-ROM-drev).
Avatar billede ahave2000 Nybegynder
23. oktober 2001 - 01:42 #8
Det bliver jo nok lidt af et problem da USB ikke understøttes af dos og ME ikke er 100% dos kompatibelt(ligesom 95/98 er)
Avatar billede darios Nybegynder
16. januar 2003 - 13:15 #9
Søger du stadigvæk efter en løsning?
For USB i nogle grad undestøttes af DOS.
Lad my høre.