Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2001 - 11:01 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Outlook 2000

2 spørgsmål:

1.
Det der i Outlook Express hedder \"Store folder\" hvor man kan angive mappen hvor ens mail befinder sig - hvad hedder det i Outlook 2000? Eller kan man slet ikke selv angive mappen (det har nemlig ikke fået importeret alle min mails korrekt - derfor vil jeg selv angive hvor de befinder sig).

2.
Det er mig en gåde hvorfor indholdsframet mangler ved \"sendt post\" - altså hvor man ser indholdet at den valgte mail forneden som man kender det ved indbakken. Mere mærkeligt er det, når indholdsframet er der i \"Slettet post\". Kan man selv \"klikke\" det indholdsframe på?
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. oktober 2001 - 11:13 #1
i tools / rules wizzard kan du sætte regler for hvor din mail skal smides hen ... feks alle mails der kommer fra @eksperten.dk ender i den mappe der hedder eksperten ..

eller dem der har subject Eksperten.dk : Programmer :: E-mail  ender i email mappen under eksperten mappen...
se her
www.gbit.dk/mail.jpg
Avatar billede trs Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:14 #2
2. når du står i sendt post. går i vis -> indholdsrude!
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. oktober 2001 - 11:16 #3
2) på din toolbare er der en knap der hedder preview pane der kan du få indholdsframe på igen.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2001 - 11:16 #4
Ja ja - men det er jo ikke det jeg spørger om. Jeg spørger om man kan angive mappen (simpelthen på din harddisk) hvor alle ens mail befinder sig i. Normalt er det noget i stil med:
C:\\WINDOWS\\Application Data\\Identities

Det er den sti jeg ønsker at angive i Outlook
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2001 - 11:17 #5
-> trs
Den er i vinkel. Geez hvor simpelt i virkeligheden. 25 point til dig når spørgsmålet lukkes. Kan du klare nr. 1 også? Læs evt. min besked nr. 2 for uddybende kommentarer
Avatar billede ed Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:18 #6
1) Hvis du søger på *.pst, kan du finde de postfiler der måtte være. Nu kan du så slette den der ikke er blevet korrekt importeret (eller bare omdøb den for en sikkerheds skyld). Når du så starter Outlook næste gang vil den sige, at den ikke kan finde .pst filen og du kan nu lede den hen til hvor den rigtige ligger.

2) Indholdsframen kan du selv slå til, gå ind i Sendt post og Vis -> Indholdsrude. MS antager sikkert, at man godt kan huske hvad man har skrevet :-)

Håber det hjælper,
ed
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2001 - 11:20 #7
Hej ed!

Det ser bare ud som om det er .dbx (altså f.eks. Indbakke.dbx) - de ligger i mappen:
C:\\WINDOWS\\Application Data\\Identities\\{43713E80-9B8F-11D3-8A13-0000B4A25F5E}

Det er dem jeg vil hente - eller simpelthen pege PÅ mappen
Avatar billede trs Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:25 #8
I stedet for at importere i Outlook, så prøv at eksportere til Outlook i Outlook Express
Avatar billede ed Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:31 #9
Jeg vil nok hoppe på trs\' forslag, jeg havde ikke lige fanget, at du var ved at overflytte fra OExpress ... ikke så skarp her fredag morgen :-)

Du skal dog være opmærksom på, at en eller anden form for importering nok er nødvendig, da det bliver noget bøvl med flere filer. Jeg vil stadig anbefale, at slette/omdøbe den fil som Outlook pt peger på, opret en tom pst fil og derefter vælg Filer -> Importer og Eksporter -> Internet-e-mail og Addresser.
Avatar billede ed Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:35 #10
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2001 - 12:20 #11
Great! Jeg har lige et tillægsspørgsmål - i Outlook Express kan man tilmelde flere mail-konti. Det kan man også i Outlook 2000 - men i Outlook Express kan man vælge \"Send / modtag\" og så angive HVILKEN konto man vil tømme.

Hvordan gør man det i Outlook 2000 - altså man har tilmeldt flere konti men de skal ikke tømmes samtidig. hvordan tjekker man så een bestemt konto?
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2001 - 12:28 #12
Eller rettere SKAL man vælge \"Funktioner\" -> \"Send / modtag\" - \"konto\".

I outlook express gør man det jo i selve vinduet hvilket er meget nemt. Kan man selv indstille det på en eller anden måde?
Avatar billede ed Nybegynder
12. oktober 2001 - 12:58 #13
Når du opretter en konto kan du på det første faneblad fra/vælge \"Medtag denne konto ved Send/modtag\". Hvis du fjerner hakket skal du selv gøre det som du beskriver hvis man ønsker at læse den. Ellers kan jeg ikke lige gennemskue nogen måde at gøre det på.

ed
Avatar billede ed Nybegynder
12. oktober 2001 - 13:02 #14
Æh, det ovenstående gav vist kun 100% mening for mig selv. Det jeg mener er, når du _har_ oprettet en konto og efterfølgende går ind i Funktioner -> Konti -> Egenskaber ... så skulle det vist gerne være lidt mere klart :-)
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2001 - 13:05 #15
Outlook synes jeg ikke helt holder. Bare det at man tilsyneladende ikke (?) kan bruge newsgroups direkte i programmet holder da ikke!

Tak for jeres hjælp!