Avatar billede triumph Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Autonummerering i SQL Server 2000

Jeg har konverteret en database fra Access 2000 format til Sql server 2000. Alt gik fint, bortset fra mit \"ID\" felt, som i Access var af \"auto-number\" typen. Hvordan laver jeg noget tilsvarende i Sql server 2000, således at hver gang jeg bruger en INSERT INTO... sætning, så tilføjer den selv et automatisk stigende nummer til \"ID\" feltet ?

Avatar billede triumph Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:32 #1
Det skal lige tilføjes at jeg er ikke ekspert i SQL server, så en step-by-step vejledning ville virkelig hjælpe.
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:36 #2
Du skal bruge IDENTITY flaget.

Bruger du Access til at oprette, skal der hak i IDENTITY.

Bruger du EnterPrice Manager, skal der hak i IDENTITY

Bruger du SQL, skal du efter datatypen have statementet IDENTITY (Seed, Incr), hvor Seed fortæller starttallet og Incr fortæller springet mellem værdierne. Normalt vil det være (1,1)
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:37 #3
CREATE TABLE Test(
Avatar billede terry Ekspert
12. oktober 2001 - 10:37 #4
In table design view there is a column named Identity. Check this field. The Identity Seed and Identity Increment columns will also getset to 1. To do this the Allow Nulls column must NOT be checked
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:38 #5
Sorry,,,

CREATE TABLE Test(
  [RecordId] [int] IDENTITY (1, 1) NOT NULL)
Avatar billede triumph Nybegynder
12. oktober 2001 - 17:40 #6
Fremragende. Det virkede (efter jeg havde sat en værdi ind i ID feltet, hvor værdien overalt var <Null> :) ). Tak for det hurtige svar.