Avatar billede iubgr Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lopslag

Hej,

Når man har fået et resultat af et lopslag, er det så muligt at finde ud af hvad resultatets celle-reference er, således at man kan arbejde videre med denne reference?

Mvh

Bo
Avatar billede b_hansen Novice
12. oktober 2001 - 10:31 #1
Det nemmeste er vel bare at tilføje en kolonne, hvor du angiver rækkeværdien. Derefter kan du slå den op med endnu et LOPSLAG.
Avatar billede nha Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:08 #2
PRØV AT STILLE DIG PÅ DEN DEL AF DET LOPSLAG SOM ER OPSLAGSVÆRDIEN OG SÅ TRYKKE F9, SÅ VISES RESULTATET.

NIELS
Avatar billede nha Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:29 #3
PRØVE EVT FØLGENDE:

Finde celler, som forsyner en formel med data

Vis værktøjslinjen Revision ved at pege på Revision i menuen Funktioner og derefter klikke på Vis værktøjslinjen Revision.

Før du bruger værktøjslinjen Revision, skal du sørge for, at Vis alle eller Vis pladsholdere er markeret under Objekter under fanen Vis i dialogboksen Indstillinger (menuen Funktioner).

Marker den celle, der indeholder den formel, som du vil finde de overordnede celler for.

Klik på Spor overordnede  på værktøjslinjen Revision for at få vist en revisionspil for hver celle, der leverer data direkte til den aktive celle.

Hvis du vil identificere det næste niveau af celler, der leverer data til den aktive celle, skal du klikke på Spor overordnede  igen.

Avatar billede janvogt Praktikant
12. oktober 2001 - 11:32 #4
Det må kunne lade sig gøre med en formel.
Jeg kigger på sagen.
Avatar billede janvogt Praktikant
12. oktober 2001 - 11:42 #5
Det kan godt lade sig gøre at opstille en formel til formålet v.h.a. funktionerne ADDRESS og MATCH.

Jeg har lavet et eksempel. Interesseret så opgiv mailadresse - alternativt send en mail til jan_vogt_hansen@hotmail.com
Avatar billede janvogt Praktikant
12. oktober 2001 - 12:58 #6
Sendt løsning, som returnerer adressen på opslaget.
Avatar billede totenslager Nybegynder
12. oktober 2001 - 13:05 #7
Stil curseren på resultatet - se op i kommandolinien øverst - der står formlen.
Tryk på lopslag til venstre for kommandolinien  . Så springer wizarden op til at rettet i
Avatar billede ransborg Juniormester
13. oktober 2001 - 08:43 #8
janvogt,
viser du ikke løsningen for andre?
MVH
Ransborg
Avatar billede janvogt Praktikant
13. oktober 2001 - 12:36 #9
>>> Ransborg
Nu er svaret jo ikke blevet godkendt endnu, så jeg ved ikke om det kunne bruges.
Men som sagt bygger den på princippet =ADDRESS(MATCH(række);MATCH(kolonne))
Adresse-funktionen skal altså bruge række- og kolonnenummer for at returnere adressen.

Den rigtige formel er selvfølgelig noget længere, men det er umuligt at vise et helt regneark på Eksperten.