Avatar billede mengo Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:12 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Outlook som blokere for .exe filer

Nu har jeg sendt nogle .exe filer hjemmefra til mig selv på arbejde og det har outlook blokeret.. kan man virkelig ikke disable det?
Jeg kan heller ikke rename dem, og de findes heller ikke på computeren hvis jeg søger efter dem, selvom mailen siger der er vedhæftede filer i mailen som den har blokeret.
Jeg vil gerne selv have lov til at afgøre om en fil er ok eller noget virus.
Skal lige siges at jeg heller ikke kan afinstallere en evt. patch som måske har gjort dette.
Har hørt at man kan ændre noget i regedit som kan hjælpe men ved ikke hvad/hvor.... any clue????

Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:14 #1
- Tools/Options/

- Fanebladet \"Security\"

- Klik \"attachment security\"

- Vælg \"none\" og klik \"OK\"

NanoQ
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:14 #2
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:15 #3
mit link vedr. Outlook 2002 (XP)
Avatar billede mengo Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:22 #4
Nanoq
Tak det lyder godt nok, men måske er det mig...hvor finder jeg lige tools/options henne??
Sorry to ask!!
Avatar billede ed Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:22 #5
Slipstick er hacker :-) versionen af at fjerne .exe blokeringen, men virker vist kun på XP?
Blokeringen skyldes nok en installation af Office2000 SP2. Hvis i kører over en Exchange server kan du få sys administratoren til at fjerne denne barriere, hvis han/hun vil.
Ellers må du reinstallere til en SP1.
Ekstremt irriterende situation som jeg selv har siddet i. Når sikkerhed bliver til paranoia!

ed
Avatar billede mengo Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:31 #6
hmm jeg kan faktisk bruge lidt fra hver af jer, hvem skal så have point???
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. oktober 2001 - 10:32 #7
giv dem begge ;)
Avatar billede verakso Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:34 #8
http:://www.slipstick.com er ikke specielt hacker :)
Men et godt sted at finde informationer bl.a. om netop de problemer det kan give i Outlook at ukritisk installere alle nye opdateringer til Outlook.

Der findes også en opskrift på, hvordan man re-etablerer sin Outlook 2000 til pre SP2, hvilket gøres ved at installere to dll\'er fra den originale CD.

Men jeg vil godt lige pointere at det er højst udokumenteret og på eget ansvar, sådan at skifte enkelte dll\'er ud.

To to nemmeste alternativer er, enten at bruge Outlook Web Access, da man her har fuld adgang til sine attachments, eller at opgradere til Outlook XP, da man selv her kan bestemme hvilke filer man vil have lov at modtage som attachments.

Avatar billede mengo Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:45 #9
værsgo. håber det er ok
Avatar billede ed Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:55 #10
-> verakso
Havde ikke set, at der også var metode til \"nedgradering\" af SP2, det er da kongeviden! Som altid får man lidt ekstra med på eksperten :-)

ed
Avatar billede verakso Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:58 #11
-> Ed
Aint we all somehow Experts, one way or another :)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:34 #12
tak for point :)