Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2001 - 20:06 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

Mp3 afspiller kontra minidisc

Hvad er stemningen herinde på mp3 afspiller kontra minidisc, hvad er der af fordele / ulæmper... nogle gode/dårlige erfaringer!
Avatar billede lorenzo.dk Nybegynder
11. oktober 2001 - 20:35 #1
Jeg ville selv foretrække en mp3-afspiller, idet kan overføre sange meget hurtigere via. et datakabel, end via. et audiokabel. Jeg har selv en minidisc, men for at imdspille musik på en minidisc skal man afspille al den musik man ønsker at få på sin minidisc, med en cd-afspiller eller en computer. Med en mp3-afspiller kan man bare overføre sangen den.
Avatar billede Beach Mester
12. oktober 2001 - 08:45 #2
Tror det er lidt af en smagssag hvad der er det fedeste. Jeg holder mig selv til MD da jeg både har MD i bilen, i stuen, i sommerhuset og i lommen. Så er jeg ganske fritstillet ang. hvor jeg vil høre musikken hvorimod mp3 spillerne ikke (endnu) kan fås i andet end walkman størrelse og til den lidt mere useriøse afdeling af forbrugerelektronikken.
Og så er der også lige den med hukommelsen. Hvis man skal på et længere trip til.... Så er det umådentligt nemmere at have en lille stak MD skiver i lommen end at slæbe rundt på en computer for at overføre nyt musik til ens nye fine mp3 dims*S*

>>>lorenzo.dk
Hvis man nu har en ganske alm. cd plade og en anlæg hvordan overføre men det til en mp3 spiller uden at tænde for computer mm?

//Beach
Avatar billede numzen Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:10 #3
Mp3 afspiller styrer forvildt der er mange fordele ved det feks music er nemere at få fat på og lyd kvaliteten kan være bedre den er hurtigere at over spille music på.

\\\\//numzen
Avatar billede Beach Mester
12. oktober 2001 - 22:59 #4
>>>numzen
Lige et par sidespørgsmål...
1/ Hvad er nemmere end at gå ned i en pladebiks og købe en skive?
2/ Hvordan kan lydkvaliteten blive bedere i en mp3 end en kopi direkte fra original-kilden?

Stadig er jeg af den holdning at det er noget nemmere at have et par MD med i lommen med det man ønsker at lytte til end konstant at skulle til en computer og overføre nyt musik til hukommelsen. Jeps, ved da godt at man i flere modeller i dag kan købe løse ramkort som man kan have mere musik med i lommen, men set i forhold til hvad en 74 minutters MD koster så er der flere tusinde procents forskel i prisen!
Det er vel også noget man skal huske at tage med i betraktningen når man går ud og køber en eller anden form for spille!

//Beach
Avatar billede repsac Nybegynder
12. oktober 2001 - 23:15 #5
Lydkvaliteten kan bestemt være bedre på en MD end den kan som mp3! - mp3-formatet snupper alle de lyseste og mørkeste lyde. Specielt klaver lydder dårligt som mp3.

De nyere MD\'ere kan afspille mp3\'ere og overføre data via datakabel ... jeg overvejer at købe en Sony MZ-R700;
http://www.mistersuper.dk/choose_a_shop/index.php?token_cur=DKK&token_aff=supacat --> \"find a product\" - søg på R700PC
Avatar billede repsac Nybegynder
12. oktober 2001 - 23:17 #6
=>beach: kan nu købe mp3-afspillere på op til 30GB ... så der er nok ikke det store behov for flere \"ramkort\" ... ;o)
Avatar billede Beach Mester
12. oktober 2001 - 23:20 #7
>>>repsaz
Er helt enig med dig i den første, det jeg har prøvet at sige:-)
Ang. mp3 spiller med 30Gb så tror jeg sgu det er billigere at købe en Afganer til at køre i hælende på mig med en vognfuld MD skiver*S*
Avatar billede Beach Mester
12. oktober 2001 - 23:26 #8
>>>repsaz
BTW, så ser MZ-R700 ud til at være en ret fed spille:-) Har selv lidt problemer med min olding af en spille med bla. batteritiden og vægten. Men vi ved jo hvad vej det går i den retning, både opad og nedad (bat/vægt)....

//Beach
Avatar billede numzen Nybegynder
17. januar 2002 - 08:19 #9
Beach<---  du er lidt ubehagelig og du snakker som om du har forstand!!!  :D  lol
Avatar billede Beach Mester
27. januar 2002 - 00:00 #10
>>>numzen
Hvad snakker du om?
Det kan da godt være du ikke selv mener at jeg ved hvad jeg snakker om, men det gør jeg og en del andre mennesker der pt. stadig er glade for mine råd.
Ved ellers ikke rigtigt hvad du ref. til?

//Beach
Avatar billede mikester Nybegynder
20. februar 2003 - 22:31 #11
ja, Beach har ret. Mp3-afspillerne har ikke den optimale lyd, og 74 min. musik pr. MD er jo også nok. Hvad skal man bruge 30 GB musik til?? det lyder til at du downloader meget musik hvis du har 30 Gigz, med mindre du sidder og ripper dine techno-cd'er, men hva faen - folk der hører techno har også kun brug for en Mp3 afspiller, det lyder jo af lort uaset hvad. Så prøv da at støtte kunsteren, og KØB cd'erne!!!