Avatar billede misate Nybegynder
11. oktober 2001 - 18:29 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Bitmap til Vektor??

Hej alle!

jeg har et billed i bitmap som jeg gerne vil ha lavet om til vektorer, hvordan gør jeg dette?? jeg har Photoshop 6!

mvh
Misate
Avatar billede prodic Mester
11. oktober 2001 - 18:33 #1
Må vi se billedet?

Det gør forklaringen noget nemmere.
Avatar billede davidchristensen Praktikant
11. oktober 2001 - 18:34 #2
Det kan man ikke i PS. Der skal du bruge Adobes Streamline eller Flash for den sags skyld.. :-)

David
-
Avatar billede prodic Mester
11. oktober 2001 - 18:34 #3
Syntes dog lige du skal se den gode forklaring i det her spørgsmål - der er en god forklaring på hvordan det kan lade sig gøre.

http://www.eksperten.dk/spm/112952
Avatar billede prodic Mester
11. oktober 2001 - 18:35 #4
Forklaringen kommer faktisk fra david78 selv :-)
Avatar billede mmmmn Nybegynder
11. oktober 2001 - 18:38 #5
Adobe Streamline 4.0 (www.adobe.com)

skulle efter sigende gøre jobbet meget godt.

Men jeg ved desværre ikke om pshop som du bruger er i stand til det...

Avatar billede davidchristensen Praktikant
11. oktober 2001 - 18:40 #6
Hold da op.. Nu bliver der refereret til mine tidligere indlæg af selveste mr. Prodic himself.. Måske skulle jeg overveje at sætte min timepris lidt i vejret.. ;-)
Avatar billede mmmmn Nybegynder
11. oktober 2001 - 18:41 #7
phheeeeewwwwww !!!!! der var jeg heldig!
jeg kom heldigvis først med mit svar...

Avatar billede misate Nybegynder
11. oktober 2001 - 18:41 #8
jeg ved næsten med sikkerhed at det kan lade sig gøre i Photoshop! jeg havde et Computerblad...engang, som selvfølelig er blevet væk! Men der var en forklaring på hvordan man kunne konvertere bitmap til vektor!!
Avatar billede prodic Mester
11. oktober 2001 - 18:42 #9
david78->Det svar er værd at linke til(og så er man vel lidt doven)

Det giver jo en god forklaring på hvordan det kan lade sig gøre i Photoshop - dog uden at omdanne det til vektor, men stadigæk holde sig til programmer som man burde have i samlingen. :-)
Avatar billede Himbear Nybegynder
11. oktober 2001 - 18:43 #10
Hvorfor vil du da gøre det i Photoshop!

Hvis det bare er en simpel tegning, kan du bare tegne den op med penneværktøjet!
Avatar billede misate Nybegynder
11. oktober 2001 - 18:50 #11
Fordi jeg modtog billedet i bitmap, og det jeg er ved at gå igang med er lavet i flash, og det skulle meget gerne være skalerbart....

så man kan ikke bare lave bitmappen om til vektore og så exportere det??

det spørgsmål som der blev henvist til...?? den skal jeg nok lige have igen, og så gerne på baby sprog :)!
Avatar billede davidchristensen Praktikant
11. oktober 2001 - 18:52 #12
Jamn, du skal da så vektoriserer det i Flash.. Nemt nemt.. Flash 4 skulle være bedst til det.. :-)
Avatar billede davidchristensen Praktikant
11. oktober 2001 - 18:54 #13
Modify > Trace Bitmap..
Avatar billede prodic Mester
11. oktober 2001 - 18:55 #14
misate->Det du kort sagt kan gøre er, at udvælge de enkelte dele af logoet/bitmappen og lave det til en selection, og af den vej lave det om til en Path der kan eksporteres til Illustrator.

I illustrator kan du så hente \"path\'en\" ind igen og placere de enkelte dele korrekt i forhold til hinanden.

Så langt så godt - for jeg ved ikke hvordan Flash har det med f.eks Illustrator filer.
Derfor den lidt \"sjove\" forklaring.
Avatar billede Himbear Nybegynder
11. oktober 2001 - 18:56 #15
Kan vi ikke få lov til at se billedet?
Avatar billede Himbear Nybegynder
11. oktober 2001 - 19:00 #16
Du kan ekporere .swf filer til Flash fra Illustrator!
Avatar billede misate Nybegynder
11. oktober 2001 - 19:05 #17
jeg siger tak til jer alle sammen! :)

hilsen
Misate
Avatar billede prodic Mester
11. oktober 2001 - 19:07 #18
Tak for pointene.