Avatar billede wilhelm_tell Nybegynder
11. oktober 2001 - 18:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Strømforsynings køler

Hvordan skal man tilslutte blæseren på strømforsyningen, hvis man gerne vil have den mere lydløs. Jeg havde hørt noget med rød og gul ledning, der skulle tilsluttes sort og rød til blæseren, men hvilke skal sidde sammen?
Avatar billede makse Nybegynder
11. oktober 2001 - 18:23 #1
Blæserens Plus skal sættes på GUL. 12V
Blæserens Minus skal sættes på RØD. 5V
12V-5V=7V
Avatar billede makse Nybegynder
11. oktober 2001 - 18:24 #2
Avatar billede wilhelm_tell Nybegynder
11. oktober 2001 - 18:55 #3
er det muligt bare at tilslutte strømforsyningen til stikkontakten, så jeg kan se om det virker uden at skulle sætte den i kabinettet først
Avatar billede makse Nybegynder
11. oktober 2001 - 18:58 #4
Er det strømforsyningens blæser, du vil gøre lydløs?
Så vil jeg ikke anbefale, at du bruger ovennævnte metode. :)
I hvertfald ikke hvis du bruger ledningerne inde i strømforsyningen.
Tag strømmen fra et af de alm. strømstik istedet for.
Avatar billede wilhelm_tell Nybegynder
11. oktober 2001 - 19:06 #5
Med de alm stik regner jeg med du mener dem
man bruger til harddisk osv. og at de skal tilsluttes de to kabler der går fra et eller
andet sted dybt nede i strømforsyningen?
Avatar billede makse Nybegynder
11. oktober 2001 - 19:12 #6
Yup, dem til harddiske osv. Du kan bruge den Gule og Røde ledning fra et af dem.

Men du skal holde øje med, at din PSU ikke bliver meget varm. Og se også efter, at blæseren starter hver gang.
Avatar billede wilhelm_tell Nybegynder
11. oktober 2001 - 19:19 #7
pyha, der blev jeg satme bange for at jeg lige havde gjort noget forkert.
Hvad kan der ske hvis strømforsyningen bliver for
varm, der bliver vel ikke nogen \"advarsel\" som med cpu der bliver ustabil eller noget.

Nå men tak for hjælpen.
Avatar billede makse Nybegynder
11. oktober 2001 - 19:30 #8
Hvis du klipper ledningerne i PSU\'en, så husk lige at isolere dem med noget isoleringstape.

Hvis din PSU er af en god kvalitet, er der chance for at den vil køre udemærket.
Men mange PSU\'er der sælges idag, er noget billigt juks. Så der kan næsten ske hvad som helst. :)

Det skal lige siges, at jeg ikke har det vilde kendskab til indmaden i en PSU. Så det kan være at jeg tager helt fejl. :)

Brugeren Retaxes kan helt sikkert fortælle dig, hvordan det foregår. :)

Takker for point. :)