Avatar billede conan54 Nybegynder
11. oktober 2001 - 17:05 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Bundkort til server

Hvilket bundkort kan anbefales til en server med en AMD prosessor og Win NT/2000/Linux.
Avatar billede simonvalter Praktikant
11. oktober 2001 - 17:10 #1
køb  athlon mp

Thunder K7 (S2462NG) ATX    2xSocket 462 / AMD 760MP / 5PCI-1AGP / IDE100 4.789 kr.
Thunder K7 (S2462SNG) ATX    2xSocket 462 / AMD 760MP / 5PCI-1AGP / IDE100 5.899 kr.
Tiger MP (S2460) ATX    2xSocket 462 / AMD 760MP / 4+2PCI-1AGP / IDE100 2.895 kr.
Avatar billede jacobchr Nybegynder
11. oktober 2001 - 17:17 #2
Ikke for at blande mig. Men hvorfor bruge AMD i en server ??

/jacob
Avatar billede jaqalou Nybegynder
11. oktober 2001 - 18:15 #3
vi er nogle der ikke er så glade for intel! :-) Der med ikke sagt at det er noget lort. Til servere er det godt med syntes bare at amd bliver bedre og bedre! :-)
Avatar billede kludedukken Nybegynder
11. oktober 2001 - 18:33 #4
Ville nu vælge en P3 til server !
Til trods for det er jeg klart til AMD i spillemonsteret ;o)
Avatar billede conan54 Nybegynder
11. oktober 2001 - 19:07 #5
Forklar venligst i vil anvende Intel contra AMD.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
11. oktober 2001 - 19:30 #6
Vil have større tiltro til Intels knap så varmeudviklende system, hvis vi snakker server.

Derfor dette ex. :
Asus Bundkort http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264627983 1491.-
2 X PIII 1 Ghz = 2 X 2055 = 4110.-

Ialt 5601.-

Avatar billede conan54 Nybegynder
13. oktober 2001 - 11:51 #7
Der må da være nogle af jer derude som har en server kørende med AMD og Intel som kan anbefale andre bundkort mm...
Avatar billede anjep Nybegynder
13. oktober 2001 - 11:59 #8
Jeps, den sidste server jeg købte, var med en AMD, men jeg kan sgu\' ikke huske motherboard numret, men jeg kan tjekke det på mandag, hvis det ikke er løst inden!

/Anjep
Avatar billede conan54 Nybegynder
14. oktober 2001 - 00:30 #9
Flere forslag ønskes...
Avatar billede conan54 Nybegynder
17. oktober 2001 - 18:48 #10
Kom nu eksperter..
Avatar billede anjep Nybegynder
18. oktober 2001 - 00:07 #11
Nå, jeg har ikke fundet navnet på mit motherboard, men da jeg købte sidste gang, hos en gammel NT haj som har arbejdet med det fra starten blev det AMD, udfra at man får mere ydelse for pengene, og ikke fordi at det er billigere, så jeg kan ikke se at der skulle være noget galt i at købe AMD det køre fint! men hvor holdbart det skulle være iforhold til Intel hvis man kigger 3-4 år frem i tiden kan jeg ikke sige, der ved jeg at intel er god, 2 af mine servere som er intel har overlevet ekstrem varme og æstende dampe, og det er for 1½ år siden, de køre stadig efter at have været til rensning, men jeg tror/håber også at AMD kan klare det.

Nu har du fået lidt af det som jeg har af erfaring, jeg håber du kan bruge, sur at der ikke er flere der kan svare på det, da det er et intressant spørgsmål!
Avatar billede anjep Nybegynder
18. oktober 2001 - 00:08 #12
UPS, jeg glemte lige >>jacob
Avatar billede jacobchr Nybegynder
18. oktober 2001 - 00:27 #13
anjep >> Jeg går ud fra at det du skrev var stillet til mig :-))

Men ang. at jeg ikke har svaret på dette spørsmål er, at jeg ikke kender nogen AMD budkort der egner sig til serverbrug. Samt at serveren ikke er \"defineret\", såsom hvad skal den bruges til ? Hvor stort er behovet ? Hjemme-, fil-, database-, webserver ? Er behovet stort så man skal overveje en dual Ultra Sparc (nok ikke). Eller er det en lille maskine der bare skal trække lidt apache, så Intel/AMD K6 er nok ?

Men der er mange grunde til, at jeg ikke vil være AMD til serverbrug, her kommer flere af dem.
1) AMD har problemmer med at holde til varmen.
2) Der laves ikke gode nok chipstes til AMD, samt  VIA chipset (til Intel brug er heller ikke gode nok).
3) Større OS levenradøre (bla. Sun) skriver ikke noget om AMD, men kun Pentinum/Celeron, når de omtaler i386 arkitekturen (de har god grund).
4) Seriøse hardware levenradører levere kun Intel i deres servere, hvor imod jeg ser dem der levere AMD, skyldes, at AMD er blevet mere populære til hjemmebrug og derfor kan se tjene lidt ekstre på det.

Men jeg tror, hvis man vil spare penge og spiller meget, så kan det godt være at AMD kan bruges, men jeg ville aldrig smide det i en seriøs server.

Men vi har lov til at være forskellige. :-)

Bare mine 2 cents

/jacob
Avatar billede conan54 Nybegynder
18. oktober 2001 - 12:34 #14
Maskinen er til hjemmebrug, men bør alligevel være pålidelig.

Hvis det bliver en Intel, hvilket chipsæt skal man så gå efter?
Avatar billede conan54 Nybegynder
22. oktober 2001 - 13:18 #15
er Ikke tilfreds med svarene - lukker
Avatar billede kludedukken Nybegynder
22. oktober 2001 - 14:22 #16
Så må du sq da uddybe dit spørgsmål !! - Har anmeldt dette til admin.

Det er jo ej heller noget synderligt præcist spørgsmål eller hva\' !?