Avatar billede excoder Nybegynder
21. februar 2000 - 20:52 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

Apacer eller MCT PC100 ram ?

Hvilket mærke af de 2 nævnte er det bedste? MCT koster lidt mere end Apacer, men er kvaliteten så også det bedre?
Avatar billede danerd Nybegynder
21. februar 2000 - 21:09 #1
Det tit så'en, at MCT kan tage højere FSB hastigheder, end Apacer.
Jeg ved det ikke med sikkerhed, men det er hvad jeg har hørt. MCT er jo dansk produceret, så kvaliteten er nok super.

Mvh Anders
Avatar billede schubert Nybegynder
22. februar 2000 - 01:28 #2
Jeg vil anbefale MCT, jeghar solgt det i de sidste 2 år og har endnu ikke fået et modul retur.

Ydermere giver de 10 år garanti !!!!!

MCT er et klogt valg
Avatar billede preuss Nybegynder
22. februar 2000 - 13:58 #3
Helt klart vil jeg også anbefale MCT....kvaliteten er en lille smule bedre, og så er garantien det også...men jeg vil da helt klart sige at Apacer også er et godt valg, der er ik den store forskel men MCT kan tage højere FSB hastigheder...

-Preuss
Avatar billede excoder Nybegynder
22. februar 2000 - 21:41 #4
Tak for svarene, det bliver helt klar MCT ram jeg vil købe.

Kan i sige mig om der er mærkbar forskel på PC100 og PC133 ram i f.eks. en Athlon 500 med et Asus K7M board ?
Avatar billede i11uzion Nybegynder
23. februar 2000 - 16:04 #5
HEhe der er jo ikke nogen forskel så længe chipsættet ikke understøtter PC133 direkte (hvilket K7M ikke gør). Det kan jo kun indirekte mærkes ved at du forhøjer FSB´en, hvorved rammene så også kommer til at køre hurtigere...

Men med det nye Via KX133 chipsæt, er der support  for PC133... såå deet... Og det første motherboard der bruger KX133 chipsættet kom vist også i går..
Avatar billede excoder Nybegynder
26. februar 2000 - 04:39 #6
i11uzion >>> Jeg var ikke klar over at Asus K7M ikke har support for 133Mhz ram, jeg troede at når bussen kører 200Mhz, så måtte det også supp. 133Mhz ram - så blev jeg det klogere ! Iøvrigt: uderstøtter K7M 2x eller 4x AGP, synes ikke jeg har kunne se det i info til MB? Er via. KX133 med 2x eller 4x AGP?
Avatar billede danerd Nybegynder
26. februar 2000 - 12:27 #7
Hvem får så pointene ??
Avatar billede excoder Nybegynder
26. februar 2000 - 14:22 #8
danerd >>> Der er point til alle med gode svar - point'ne skal nok komme, bare rolig.
Avatar billede shaba Nybegynder
01. marts 2000 - 20:29 #9
Jeg har godt nok været ude for en lidt dårlig oplevelse mht. MCT. Jeg fik en 128 MB PC100 klods, og satte den i. Fejl! "Æv!", og den blev så sendt tilbage. Jeg fik en ny: Fejl! "Æv æv!", og den blev også sendt tilbage. Fik en ny: Ingen fejl "Wee!" :)
Avatar billede excoder Nybegynder
04. marts 2000 - 20:06 #10
Tak for jeres svar, valget bliver MCT ram.

Avatar billede i11uzion Nybegynder
05. marts 2000 - 19:48 #11
excoder>>> K7M er 2x AGP

Via KX133 er 4X AGP... Men det har ikke så meget at sige...