Avatar billede allan_fabritius Nybegynder
11. oktober 2001 - 12:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PC \"fryser\"

Hjælp!!
Min PC fryser tit.
Den fryser ikke i et bestemt program.

Mine data:

Win2000
Asus A7M-266
GeForce2 GTS pro
Soundblaster 16 pci
Realtek 10/100

Jeg har indstalleret de nyeste drivere fra Nvidia og Creative. Samt de nyeste drivere til mit motherboard.

PS: det er sket efter ADSL-opkopling via et netværk sammen med 2 andre.
Avatar billede briani Nybegynder
11. oktober 2001 - 12:54 #1
Hej Allan
min pc frøs også tit fast det viste sig at den driver jeg have kørt ind til mit grafikkort geforce2 mx,gik ind og ødelage mine systemfiler,mange af de driver du henter til dit grafikkort gør dette,nu har jeg hentet den sidste nye driver den der hedder version 21.81 den kører bare.men du skal først have rettet op på dine systemfiler-gør følgende kør din driver til dit bundkort ind igen,og husk den der hedder via driver bagefter kører du din windows version ind igen,og så kan du instalerer den nye driver til dit grafikkort,så garanterer jeg får at din maskine aldrig fryser mere.Du kan også lige tjekke hvad dr watson siger(han ligger under tilbehør-systemoplysninger-under fanen funtioner ligger han,tryk på navnet,så kommer han ned på din proceslinie,og dernefra trykker du bare på ham igen,så fortælder han dig om der er nogle proplemer på din computer)selv om han siger der ingen proplemer er,er jeg sikker på at dine systemfiler  er ødelagt,og du er nødt til at gøre som jeg startede med at fortælde dig.
Håber det lykkes for dig MVH Brian
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. oktober 2001 - 13:16 #2
Der var jeg noget heldigere med præcis samme problem (men i win98).
Jeg gin ind og satte hardware accelleration ned fra maximal til næsthøjeste, og siden (3 dage) er maskinen ikke gået i lås en eneste gang.

mvh JakobA
Avatar billede quater Nybegynder
14. november 2001 - 19:39 #3
Win2000 er elendig når det drejer sig om grafikdrivere, og man kan overhovedet ikke regne med at den nyeste driver er den bedste. Det bedste alternativ du står overfor er at installere et nyt styresystem. fx WinXP. Et andet alternativ er at forsøge dig frem med NT drivere. De plejer at være mere stabile end dem der er designet til win2k.

- Quater
Avatar billede msmows Nybegynder
14. november 2001 - 19:44 #4
>quater - du kan ikke for alvor mene at man skal bruge nt4drivere.
Avatar billede quater Nybegynder
14. november 2001 - 19:47 #5
Jo!

Jeg fik win2k før der blev lavet drivere til det, og der kørte jeg med nt-driverne, og de virkede meget bedre end de win2k-drivere jeg senere forsøgte mig med. Prøv det! Du kan altid gå tilbage til win2k-driverne hvis du hellere vil det.

- Quater
Avatar billede msmows Nybegynder
14. november 2001 - 20:03 #6
De fleste moderne grafikkort vil ikke køre 3d, kun 2d, hvis man bruger nt4drivere. Den holder ikke quater. Der er meget sjældent problemer med windows2000 drivere, oftest er problemet fejl 40.
Avatar billede allan_fabritius Nybegynder
31. august 2002 - 20:26 #7
Undskyld ventetiden, har været ude og rejse i lang tid.

Det hjalp da jeg satte accellerationen ned i biosen.

Tak for hjælpen Jakoba