Avatar billede axel_ibsen Nybegynder
11. oktober 2001 - 10:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hjælp til kursusarbejde på 1. semester datamatiker

Hej jeg har været sygemeldt i et par uger på datamatikeruddannelsen og har ikke helt kunne følge med, nu har jeg fået udleveret en opgave der skal afleveres imorgen 12/10.

Jeg er på rimeligt bar bund, så hvis der er en venlig sjæl der vil lave nogle del løsninger af opgaven især (søge og slette)

Opgaven er:

En boldklub ønsker at registrere sine medlemmer, og hertil ønskes udviklet en klasse
MEDLEM som kan indeholde information om navn, adresse, alder, medlemsnummer, kontingent
pr. halvår, hvad medlemmet skal betale ved næste opkrævning, samt om medlemmet er aktiv
eller passiv medlem. Hvis et medlem er tilmeldt mindst en af klubbens idrætsgrene så er
medlemmet aktiv. Klubben tilbyder fodbold, tennis og squash.

Prisen for at være medlem af klubben er 150 kr
Prisen for fodbold er 450 kr
Prisen for tennis er 590 kr
Prisen for squash er 400 kr

For børn under 12 år halveres ovennævnte priser.

Hvis man er tilmeldt to aktiviteter gives 10% rabat på kontingentet.
Hvis man er tilmeldt tre aktiviteter gives 20% rabat på kontingentet.

Systemet skal kunne håndtere flere medlemmer, både børn og voksne.
Datastrukturen skal være array.

Der skal nu udvikles et system som kan modsvare følgende funktionalitet for brugerne:

- Oprette et nyt medlem.
- Slette et medlem.
- Søge efter et medlem (eks udfra medlemsnummer) og udskrive oplysninger om medlemmet.
- Udskrive alle medlemmer til en fil.
- Indlæse alle medlemmer fra en fil.
- Beregne kontingent for et medlem.
- Beregne hvor meget kontingent klubben får ind ialt ved næste opkrævning.
- Udskrive alle medlemmer som dyrker fodbold.
- Udskrive alle medlemmer som er tilmeldt alle tre aktiviteter.
- Udskrive hvor mange medlemmer klubben har og hvor mange der er passive.

Jeg håber virkelig der er nogle der vil se lidt på opgaven og hjælpe mig.
Avatar billede soepro Nybegynder
11. oktober 2001 - 12:41 #1
Jeg svarede på et lignende spørgsmål i \'99 - måske kan du hente inspiration der:

http://www.eksperten.dk/spm/45595
Avatar billede borrisholt Novice
11. oktober 2001 - 13:59 #2
kan du ikke starte med at poste det du har så vil jeg gerne hjælpe dig færdig :-)

Jens B
Avatar billede axel_ibsen Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:41 #3
Jeg har intet lavet af opgaven da jeg stort set ikke har været i skole den første måned af uddannelsen. Jeg får proff hjælp i næste uge (efterårsferien) til at få indhentet undervisningen. Men da vi skal aflevere 4 kursusarbejder inden jul som bliver samlet bedømt skal jeg helst ha\' et eller andet at aflevere denne gang. Jeg håber så at blive så god at jeg kan lave de næste opgaver kanongodt så de kan trække denne opgave op.

Så hvis der er en eller anden haj der vil lave lidt af opgaven vil jeg blibe meget glad og vil gerne gi\' så mange point som overhovedet muligt til vedkommende.
Avatar billede soepro Nybegynder
12. oktober 2001 - 13:24 #4
Lidt af opgaven ER løst under http://www.eksperten.dk/spm/45595 !!! Du kan med udgangspunkt deri, ændre klassen lidt til at indeholde kontingentoplysninger osv.