Avatar billede leonardo Nybegynder
11. oktober 2001 - 09:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VB program som services på w2k

Jeg har et VisualBasic 6.0 program (som en exe file).
Hvordan får jeg det til at blive afviklet, som en services under NT/Win2000.
Programmet skal automatisk afvikles f.eks. hver nat på en server. Programmet styrer selv, hvornår det skal afvikles, når det først er startet op.
Avatar billede wilco Nybegynder
11. oktober 2001 - 11:24 #1
her er lidt at kikke nærmere på.... har ikke selv prøvet men det lyder spændende

http://vbwire.com/advanced/howto/service.asp

/Wilco
Avatar billede brobaek Nybegynder
11. oktober 2001 - 18:35 #2
Under NT kan du bruge AT til at afvikle programmer, fx. hver nat.

Du kan under controlpanel/services/schedule(et-eller-andet) bestemme om schedule-services skal udføres af en bruger account (fx Bent) eller af en service-account.

Husk iøvrigt også at starte schedule-services.

Jeg ved ikke, hvordan det gøres under W2K, men måske på ca. samme måde...

Brobæk
Avatar billede fladstrand Nybegynder
12. oktober 2001 - 08:40 #3
Hejsa
Officielt fra Microsoft, så kan du ikke køre VB programmer som service. Dog har Microsoft uofficielt lavet en ActiveX du kan hente fra deres hjemmeside.
Søg efter \"ntsrvocx\", eller send mig en mail.
Har prøvet den, den virker fint.

/Johnny