Avatar billede ortrak Nybegynder
21. februar 2000 - 17:38 Der er 29 kommentarer og
4 løsninger

www.rapport.dk

/ortrak & theartist
Avatar billede theartist Nybegynder
21. februar 2000 - 18:05 #1
http://www.rapport.dk skulle du måske have med.

Ses imorgen :-)
Avatar billede bocker Nybegynder
21. februar 2000 - 18:44 #2
guf guf, har i lavet den?
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2000 - 18:45 #3
er siden en betalings-side?

Altså koster det penge at være på siden?
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2000 - 18:46 #4
-udover tlf. regningen selvfølgelig!
Avatar billede ortrak Nybegynder
21. februar 2000 - 19:34 #5
Til at starte med er det en 100% gratis side. I løbet af næste måned bliver der implementeret betalingsløsning og webcam. Derefter bliver der lavet et kontaktforum.

/ortrak
Avatar billede bocker Nybegynder
21. februar 2000 - 22:44 #6
hmm jeg havde skrevet langt svar men det kom ikke herinde, så prøver igen :)
Avatar billede bocker Nybegynder
21. februar 2000 - 22:46 #7
Lige inden jeg skriver det - Er det lavet for bladet rapport??
Avatar billede ortrak Nybegynder
21. februar 2000 - 23:28 #8
Yep. Det er for bladet Rapport. Vi lancerede i Mandags(sidste uge) og vi har allerede haft sindsygt mange besøgende.

/ortrak
Avatar billede bocker Nybegynder
21. februar 2000 - 23:36 #9
ok men i har vist ikke copyright på alle billeder der er brugt på siden, så jeg vil først og fremmest foreslå at fjerne www.rapport.dk fra billederne. Og så kan ikke skrive all right reserved, når i ikke ejer billederne :)

Men hvis i har copyright eller lov til at bruge dem, så kan jeg ikke sige noget. Meget godt site.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2000 - 00:05 #10
Design: Ikke værst, der er jo nogle former, som skal overholdes.
Navigation: Noget sløvt, og lidt rodet vil jeg kalde det.Hva med evt. at sætte de faste knapper m.v. i en fast topframes. Prøv om i ikke kan trimme bilderne lidt mere. De virker rimelig langsomme.
Formål: Går ud fra det er som beskrevet. Der skal som også nok være surfere til en sådan Site.

Overskriften kunne måske også være lidt mindre, og derved give plads til de faste komponenter.

Karakter 9 på 13
Avatar billede theartist Nybegynder
22. februar 2000 - 09:44 #11
Vi har copyright på billederne, vi har skam købt dem i dyre domme, så stjæl dem og mærk vores vrede... :-)

--:TheArtist:--
Avatar billede theartist Nybegynder
22. februar 2000 - 09:51 #12
Til Kharder>> Der ligger et fast designudkast fra webdesignerens side sammen med Rapports redaktører og politikken i huset er nu engang at logoet og dermed overskriften skal promoveres så kraftigt, derfor den store overskrift. Det leder mig så til min næste kommentar: Hvordan vil du på en 800x600 få plads til navigerigsknapperne i toppen, vi syntes faktisk vi er sluppet meget godt fra at lægge knapperne i venstre side, og det viser vores klikstatestik også. (Den er selvfølgelig blevet gennemtestet :-)). MHt. rodet prøver vi at opnå en bladeffekt, som du kender det fra bladene, derfor kan det godt virke lidt utraditionelt, men det er helt bevidst.

Tak for dine indlæg Kharder, og på trods af at vi selv har haft samme tanker som du, så skal vi da alligevel tage dine overvejelser op til efterretning en ekstra gang.

Er der andre der har kommentarer, så kom med dem vi vil meget gerne høre jeres oplevelser med sitet.

--:TheArtist:--
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2000 - 12:35 #13
Jeg vil frem til, at i skal lægge navigationsknapperne i en fast frames, for at spare load tid.
Avatar billede theartist Nybegynder
22. februar 2000 - 12:38 #14
Det skal vi ikke...
Avatar billede ortrak Nybegynder
22. februar 2000 - 13:28 #15
frames lugter...
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2000 - 13:48 #16
Ok religion <;o).
Avatar billede bocker Nybegynder
22. februar 2000 - 16:20 #17
ja nu siger i at i ikke skal tænke på load tiden, i er sq alle surferes mareridt !!! :)

Frames vil forbedrede loadtiden, selv om billederne smides i cachen, så skal de alligevel hentes hver gang.

Avatar billede ortrak Nybegynder
22. februar 2000 - 16:39 #18
Når det drejer sig om en "erotisk" side som www.rapport.dk, er der mange mennesker som bookmarker og printer siderne. Det er ikke alle browsere, som kan finde ud af at gøre det korrekt, når man bruger frames. Desuden er vi meget politisk ukorrekte. Straffen falder prompte til dem, som bruger 640x480 opløsning eller Opera eller som ikke har råd til et 56K modem.

/ortrak
Avatar billede ortrak Nybegynder
22. februar 2000 - 16:40 #19
Bortset fra denne evige kliché, så vil vi gerne have noget feedback omkring resten af siden.

/ortrak
Avatar billede bocker Nybegynder
22. februar 2000 - 16:51 #20
tja men de fleste surfer også med minimum 56k i dag, så lad det ligge. Jeg synes det er et godt layout i har, når man normalt drøner henover sådan en side, så er det noget vildt fedt layout de har, jeg vil sige at i stadig mangler en del, for at nå op på de udenlandske niveau.
Avatar billede theartist Nybegynder
22. februar 2000 - 17:17 #21
Vi prøver bevidst ikke at lægge os op af de udenlandske sider, med deres lay-out som man også finder på danske sider som bl.a. www.pornoworld.dk.

Vi viser kvalitets piger, og man kan være sikre på at de er danske, hvis man vælger at se dette og man kan være sikker på at billederne er ægte, da det er vores egne fotografer der har taget dem.

Vi vil adskille os ikke efterligne, derfor ligner vi ikke de andre. Vi har vores egen stil - en stil som danskerne kan forholde sig til og den prøver vi at understrege med www.rapport.dk - vi er IKKE bare endnu et pornosite, men et sted hvor man kan opholde sig og bevæge sig rundt på uden at blive bombarderet med pop-ups og så får man kvalitet gratis.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2000 - 18:00 #22
Jeg har testet Siten med 56K intert i e pentium 550 III med 64 MB Ram. Jeg tør ikke tænke på, hvis jeg kørt med 28.8 elle 33.3 modem. En ting er sikkert, hvis load hastigheden ikke øges væsentlig på siten, så er det ikke en site jeg vil besøge, så længe jeg ikke har fast opkobling til fast pris. Jeg har ikke tålmodighed, til at vente på den load hastighed. Skal det så også til at koste penge, så må i altså tage jer sammen, og løse det problem. I kunne f.eks bruge små image. Hvad angår frames, kan I f.eks. lave en usynlig kant. Måske var det også en idë, at tage høje for, hvad de 2 største browsere kan klare. Hvad angår f.eks. opera, så har jeg ikke problemer med frames, det er egenligt værst i IE 5,01.
Avatar billede prodic Mester
24. februar 2000 - 11:56 #23
Jeg vil da lige give mit belæg med om Rapport. Ikke som blad, men om siden.
(Bladet er vel kun noget man læser hos frisøren).

Mit umiddelbare indtryk er at, navigeringen er OK. Forholdsvis nem at finde rundt på, det er nemt at finde de "ting" man nu leder efter.

Rent grafisk..tjaa. Jeg kan ikke lide knapperne. Jeg ville nok have valgt en anden mere fancy facon. Jeg har set den form for knapper på selv de mest simple sider. Som Rapport nok ikke vil sammenligne sig med.

OG farverne...GUL er ikke min hit-farve nummer 1. Kunne i ikke have valgt en mindre gul gul. Eller bare en anden farve.

En anden ting jeg ikke forstår, er hvorfor den skal scrolle i 1024. Det ville umiddelbart ikke være ret svært at fjerne de 10 pixels det sådan cirka drejer sig om. Hvordan det så ser ud i 800..det er jo ikke mit problem!

Men generelt er det vel ok. Jeg ville have valgt nogle andre farver, men så længe man er under strenge ordrer fra Chefer og Designers..så kan det jo godt være lidt svært at lave om på.

9@13...kun fordi Konkurencen er fed.
Avatar billede ortrak Nybegynder
24. februar 2000 - 12:02 #24
Jeg er enig mht. den gule farve. Det er kun fordi vi har nogle redaktører som har et alvorligt farve-kompleks...Hvis det stod til mig skulle gul forbydes i enhver sammehæng. Også uden for Internettet. Det er sådan lidt svensker-agtigt...

/ortrak
Avatar billede theartist Nybegynder
24. februar 2000 - 12:03 #25
Det er korrekt med det gule, vi har i sinde at gøre den mindre gul. Mht. til scroll så kan jeg ikke lige forstå hvad du mener. Siden er opbygget til 800x600 opløsning og disse skal ikke scrolle på langs kun i højden, men det forsøger vi skam heller ikke at undgå, så gider du måske lige uddybe hvilke problemer det helt præcis er du får i forbindelse med scroll.

Knapperne er vel meget passende, de falder ind i designet og tager ikke for meget opmærksomhed fra resten af siden, hvilket er vigtigt, da mange af vores sider linker fra forsiden og herefter kun fra quickmenuen.

--:TheArtist:--

Avatar billede prodic Mester
24. februar 2000 - 13:03 #26
Så længe vi er enige om, at den gule farve er lidt kikset, så er jeg glad. Men nu skal I jo heller ikke bestemme. Desværre kan man så sige.

Men hensyn til de der Scrollbars i højden, så er min personlige mening bare at hvis de kan undgåes så skal de undgåes. De ødelægger meget af selve sitet i min øjne. Jeg er nær ved at tro at hvor der anvendes Bars er nogle af de sider jeg tilbringer mindst tid på.
Men igen det er bare min personlige mening.
Og jeg er en af de få der ikke gider bruge "tid" på at scrolle bare for at finde en reklame, jeg alligevel ikke gider at se.

Jeg har ikke MEGET imod knapperne som sådan, jeg ville bare have dem lidt mindre firkantede. Når jeg mener at knapperne ikke er gode nok, tænker jeg også på farverne. Fra rød til blå..beklager men det er altså set før. I kunne godt have valgt en anden måde at lave dem på, med samme effekt og lidt mere "moderne". Et kort eksempel..have lavet en "dame" som baggrund dæmpet hende og lavet punkterne ovenpå. Det kunne godt laves så det ikke ødelagde resten af sitet, vil jeg mene.

Og lige nu, har i et problem med jeres billeder i menuen...det øverste virker ikke her. Kun når man kører musen henover det..men det kan jo være pga så meget.
Avatar billede theartist Nybegynder
24. februar 2000 - 13:10 #27
Det er sjovt mange af de ting du nævner med knapperne har jeg faktisk haft lavet tidligere, men det gjorde at vi følte de tog for meget opmærksomhed fra resten af sitet. Den gule farve er lige nu blvet dæmpet en anelse.

Reklame er ikke med vores gode vilje, men det ville være spild, hvis så stort et site ikke på den ene eller anden måde blev repræsenteret med reklamebannere (Læg mærke til at de ikke er andre steder end på forsiden)

farverne på knapperne - ja hvad kan jeg sige, det virker efter hensigten, det er "vores farver" og de virker på vores brugere, dem laver vi nok ikke lige sådan om - hver sin smag - men jeg kan da godt personligt give dig ret.

Mht. billedstien/de manglende knapper er det os et mysterium, men det skyldes vores inkluderingsmetoder, der er ganske få brugere der oplever det, og vi har umiddelbart ikke nogen løsning på det.

--:TheArtist:--
Avatar billede prodic Mester
24. februar 2000 - 13:20 #28
Det er bare min mening, at et site som repræsentere et forholdsvis kendt firma, godt kunne have et proffesionelt "look", og det syntes jeg personligt ikke knapperne har. Jeres farver...hvad med den gule og røde og den lyse blå. Resten af sitet er fint nok.

Men som helhed..er sitet ok.

Lidt "ugeblads-agtig" med farverne...men igen det har i jo ikke bestemt.
Avatar billede ortrak Nybegynder
24. februar 2000 - 13:23 #29
prodic: mht. scrolling, så viser undersøgelser, at kun 10% gider scrolle ned af en side. Så du er ikke alene derude... :-)
Men nu er det ikke mig der står for designet overhovedet, så jeg har ikke blandet mig. Jeg står udelukkende for ASP og db.
Avatar billede prodic Mester
24. februar 2000 - 13:29 #30
Ortak : Jeg har kigget lidt på jeres ASP/DB, som I også bad om og har ikke fundet nogle ting som ikke virker. Positivt.

Men jeg er heller ikke den vildeste til ASP. Det er der nok nogle der er langt mere ferme til end mig her på Experten.
Avatar billede chs Nybegynder
28. februar 2000 - 22:06 #31
Ok her er lidt, tilgiv mig at jeg ikke har læst alt ovenstående igennem.

Positivt: www.rapport.dk logoet. Quick menuen,

negativt: Jeg mener at I i jeres farve holdning har lagt jer for tæt op af forlægget (bladet) Man bør naturligvis designe ud fra firmaets farveholdning, men de farver der skal til at indfange folk i kiosken er ikke i samme grad behøvet på en webside. I kunne sagtens skære ned på den gule og evt. den røde. Jeg ville personligt foretrække at baggrundsfarven var sort i stedet for blå. Det ville, tror jeg, få det blå i midten til at stå mere frem. Nu virker det så kantet.

Jeres knapper ville jeg også have lavet anderledes. Hele siden er meget firkantet, så det ville måske ikke gå at lave knapperne mere runde, men I kunne måske nedtone forskellen på en valgt og en ikke-valgt knap.  I stedet for at bruge rød, kunne I bruge to toner af blå.

Basalt set, bryder jeg mig ikke meget om designet, men jeg tror at det virker til indholdet, så på den måde holder det --> mere effektivt end pænt/smukt

Faktisk er både logo, 'forside'-knappen og splash'en runde, hvorfor så ikke bløde lidt op på knaperne og nogle af de andre elementer.

ros: menupunkterne er ganske klare --> man ved man får

ris: Jeg enig med flere af de andre der ikke kan lide den gule. På nøgne piger siden får den billederne til at fremstå grimme. Den gule og den dominerende brune/lyserøde farve i billederne står i kontrast og man kan ikke koncentrere sig om billederne

Skriften på knapperne står lidt utydeligt.

indholdet er ok --> hvad man kunne forvente omend lidt tyndt

Det er svært at finde på mere at sige. Konklusionen er: Det ville være rarere at se på med mindre gul og rød (klare signalfarver der står mindre godt på en skærm end på et blad) I har en god stil øverst i billedet, men derefter blever det for firkantet.
navigationen er god omend siderne er tunge. Kanpperne bør laves om så de bliver mere læselige og gerne til anden farve.

MVH CHS
Avatar billede ortrak Nybegynder
29. februar 2000 - 10:42 #32
chs: jeg er enig med dig på mange af punkterne. Når vi lægger kontaktforum, chat, mail, webcam, osv. op på nettet, bliver det givet(forhåbentligt) i en sektion for sig selv. F.eks. bliver det lagt i et subdomain, og designet bliver helt anderledes end rapport.dk, men skal dog stadig have en forbindelse dertil.

/ortrak
Avatar billede theartist Nybegynder
29. februar 2000 - 10:48 #33
da det er en anden målgruppe vi skal ramme - givetvis en målgruppe på jeres alder og dermed også et design der appellerer til jer mere end på www.rapport.dk