Avatar billede landsbytossen Nybegynder
11. oktober 2001 - 09:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Internationale indstillinger API opsætning

Kender nogen Win API til de internationale indstillinger. Skal i mit VB-prog skifte fra dansk til engelsk opsætning og tilbage igen.
DK: decimalkomma = ,
UK: decimalkomma = .
DK: tusindtalsseparator = .
UK: tusindtalsseparator = ,

Det må da være et API kald der styrer den opsætning. Men har kikket og kikket og kikket og ledt.
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
11. oktober 2001 - 09:13 #1
De kan hentes og sættes med API-funktionerne GetLocaleInfo og SetLocaleInfo. Hvad vil du med det? Skal du bare hente og bruge indstillingerne, eller vil du ændre på noget af det?

Hvis du skal rode med API, så er det en fordel at have adgang til Platform SDK Documentation (kan findes gennem MSDN Online).
Avatar billede landsbytossen Nybegynder
11. oktober 2001 - 09:20 #2
Jeg bruger et engelsk program der går amok hvis komma og punktum er byttet rundt, dvs. med dk opsætning. Så vil det jo være smart at lave et program, der satte den korekte opsætning og derefter startede mit engelske program.
Avatar billede landsbytossen Nybegynder
11. oktober 2001 - 09:30 #3
Hvad er URL til Platform SDK Documentation på http://msdn.microsoft.com/library/
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
11. oktober 2001 - 09:36 #5
Hvad sker der med danske programmer, hvis du ændrer til engelske indstillinger?
Avatar billede landsbytossen Nybegynder
11. oktober 2001 - 09:42 #6
Det ved jeg faktisk ikke, ja sparekassens home banking gave nogle helt vilde beløb. kunne ikke få lov til at overflytte 5000000 kr, hvad jeg i øvrigt heller ikke ville. Det har de dog fået rettet. Så der er vel ikke noget problem i at køre med engelsk opsætning hele tiden på en dansk maskine. Vil du ha de små 15 point må du lige trykke svar :-)
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
11. oktober 2001 - 09:43 #7
OK