Avatar billede paxster Nybegynder
10. oktober 2001 - 23:44 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

automatisk installation af jmail....

Jeg har lavet et mail sendings program.. og det virker fint HVIS man har JMail installeret... Kan man så ikke for programmet til at kopiere JMail dll\'erne ind i systemmappen helt af sig selv.. sådan at programmet virker.. osse hos folk der ikke tidligere havde JMail......

Paxster
Avatar billede paxster Nybegynder
10. oktober 2001 - 23:45 #1
Hvis man kan gider i så ik sende lidt kode.....

Paxster
Avatar billede 3brugere Nybegynder
10. oktober 2001 - 23:45 #2
Avatar billede paxster Nybegynder
10. oktober 2001 - 23:45 #3
Så dll\'erne skal på en måde ligge i programmet så de kan kopieres ind i systemmappen....

Paxster
Avatar billede paxster Nybegynder
10. oktober 2001 - 23:46 #4
Fjols det passer jo ingen steder det link....
Avatar billede joern Nybegynder
11. oktober 2001 - 07:17 #5
Hvis du lader setup-wizard\'en indeholde de pågældende filer og hente dem fra \\windows\\system, så vil de også blive installeret dér af setup, - ligesom fortolkeren og evt. ocx\'er.

M.v.h.  Jørn
Avatar billede paxster Nybegynder
11. oktober 2001 - 17:35 #6
Nu er jeg lidt ny i VB, og jeg fatter ærlig talt ikke en skid af hvad du siger....

Kunne du eventuelt lave en installations wizard der kopiere selv mit mail program ind i \"Dokumenter\" og JMail dll\'erne ind i c:\\windows\\system??

Paxster
Avatar billede joern Nybegynder
11. oktober 2001 - 18:38 #7
Hej Paxter.

Hvilken version af VB råder du over?  Har du mon setupwiz.exe ?  Min ligger således:
C:\\Programmer\\VB5\\setupkit\\kitfil32\\SETUPWIZ.EXE

Når du aktiverer setup-programmet skal du først tage stilling til om der skal laves setup-disketter eller en setup til et sted på din disk.  (fylder let 3-4 MB).  Så viser programmet en liste over de filer der modsvarer eventuelle særlige kontroller, du har medtaget i dit projekt.  Derpå (efter \"næste\") kommer der mulighed for selv at tilføje filer fra dit projekt, der skal medtages foruden selve exe-filen - den du har kompileret! ikke?
Dér kan du så angive filer der hos dig ligger i f.eks. \\windows\\system.  Hentes de derfra vil de også hos modtageren blive installeret i hans/hendes \\windows\\system.

Har du ikke setupwiz.exe og øvrige filer i \"kitfiles\" så har du en studieversion af VB.  Det er ikke så godt, så må du finde et andet program at lave setup\'s med.  Der findes forskellig shareware, også nogle der medtager en fin uninstall-funktion.

I øvrigt må der i VB være on-line hjælp til setup-funktionen.

M.v.h.  Jørn
Avatar billede paxster Nybegynder
11. oktober 2001 - 18:44 #8
Jeg har VB 6 Enterpise edition....der ligger det osse gør det ikke???

Paxster
Avatar billede joern Nybegynder
11. oktober 2001 - 19:42 #9
Jo, det er helt sikkert at der er setup-wizard i din version.  Hvad med at kigge?  Normalt oprettes et menupunkt (blandt 6-7 andre) ved installationen.    Prøv at køre det, du vil blive forbavset over, at det ikke er vanskeligere.

M.v.h.  Jørn
Avatar billede paxster Nybegynder
15. oktober 2001 - 15:12 #10
tak, men det der vil jeg nu ikke give 150 point for, men hvis du laver en installations wizard der installerer de ting jeg vil have den skal installere så kan du få dem alle.

Jeg giver dig 45 point...

Paxster
Avatar billede joern Nybegynder
15. oktober 2001 - 17:15 #11
Jeg har ikke mere at tilføje til dette spørgmål, point eller ej.  God vind med at installere.

M.v.h.  Jørn