Avatar billede retaxes Nybegynder
10. oktober 2001 - 23:39 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Subject: Virus advarsel

VIRUS-advarsel
DEN VÆRSTE VIRUS DER ENDNU ER FUNDET
SEND VENLIGST DENNE BESKED TIL ALLE PÅ
DIN ADRESSELISTE.
Man har lige fundet en ny virus, som Microsoft har klassificeret som den mest ødelæggende indtil nu! Denne virus blev opdaget i går eftermiddags af McAfee, og man har ikke kunnet udrydden den endnu.
Virussen sletter simpelt hen sektor 0 på harddisken, hvor vital information er gemt. Virussen fungerer således: Den sender sig selv til alle på din adresseliste, med titlen: \"A Virtual Card for You\". Lige så snart filen åbnes fryser computerskærmen, så brugeren bliver nødt til at genstarte maskinen. Når ctrl+alt+del eller reset knappen trykkes ind, ødelægger virussen sektor 0, og på den måde ødelægges harddisken.
I går medførte virussen panik i New York, iflg. Nyhederne på CNN. Denne advarsel blev modtaget af en ansat hos Microsoft, så lad være med at åbne en mail med titlen: \"A Virtual Card for You.\"
Hvis du får mailen, så slet den. Send denne besked til alle dine venner, og til alle på din adresseliste. Jeg vil hellere modtage denne besked 25 gange end slet ikke at få den.
Intel har fortalt, at der er opdaget en anden alvorlig virus for nyligt. Hvis du får en mail, der hedder: \"An Internet Flower For You\", så lad være med at åbne den. Slet den med det samme. Denne virus sletter alle dynamiske links (.dll filer) på din computer. Din computer vil ikke være i stand til at starte op!
Med venlig hilsen

Gerlev IT

Henrik Kirkestrup
www.gerlevit.dk

Avatar billede tsocm Nybegynder
10. oktober 2001 - 23:42 #1
Takker for det :-)
Avatar billede 3brugere Nybegynder
10. oktober 2001 - 23:45 #2
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. oktober 2001 - 23:46 #3
Avatar billede jelzin101 Praktikant
10. oktober 2001 - 23:48 #4
http://www.virus112.com/index.php?page=artikel&artid=283
se nederst på siden i teksten under \"andre hoax\"
Avatar billede nixon Juniormester
10. oktober 2001 - 23:50 #5
\"A Virtual Card for You\". er ikke en virus... men derimod en
dårlig spøg :(
læs evt mere her
http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/virtual.card.for.you.html og hvad
angår den anden \"..Internet Flower For You\" så er det også en hoax
http://www.datafellows.com/hoaxes/inflower.shtml ovenikøbet en gammel én :)

Jeg håber at du vil sende brevet tilbage, da der ikke er nogen der har gavn
af falske warnings :)

jeg bruger normalt en af disse sider til at tjekke om det er en ægte eller
falsk virus
www.symantec.com eller
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/TechNet/security/
topics/hoaxes.asp
/
... det er venligt at du sætter oplysningerne op hos ekspertne, men det hjælper ikken nogen hvis den er falsk ..

Derfor, inden du gør det næste gang .. tjek lige microsoft eller McAfee, de må jo havde en masse på deres hjemmeside, hvis virusen er så slem ..

DEN ER FALSK ..
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. oktober 2001 - 23:55 #6
Hellere en gang for meget end en gang for lidt!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. oktober 2001 - 06:26 #7
Retaxes>> Hellere dække ens ryg inden man begynder at skyde!!!
Avatar billede kapla Nybegynder
12. oktober 2001 - 14:41 #8
Retaxes>> Fat det! Du må kun oprette det samme spørgsmål en gang (http://www.eksperten.dk/spm/119535)
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. oktober 2001 - 13:15 #9
Ja, ja, den dag en aj jer får en virus, så griner jeg ikke, det er det sq for alvorligt til!
Avatar billede kapla Nybegynder
13. oktober 2001 - 13:19 #10
Virus eller ej, du skal stadig følge reglerne.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. oktober 2001 - 13:21 #11
kapla0> Rolig nu, de er lukket begge 2
Avatar billede kapla Nybegynder
13. oktober 2001 - 13:24 #12
Ja, men det er ikke første gang du gør det, derfor min kraftige reaktion.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. oktober 2001 - 13:29 #13
Pas nu på mavesåret, det er da ikke noget at hidse sig op over!
Fortsat god weekend