Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2001 - 23:01 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Opsætte JDK?

Hejsa

Hvordan får man opsat JDK 1.3.1 korrekt? - Har bare bruge KAWA på skolen, men har faktisk aldrig sat mig ind i hvordan man får sat JDK korrekt op, med enviroment variablerne .... Så jeg kan bruge KAWA ... Kan man finde en vejledning på dansk et eller andet sted... HJÆLP... :)))
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. oktober 2001 - 23:12 #1
Der følger en god udførlig installationsvejledning med når du downloader. Den kan også læses hos sun.
Men ok, den er på engelsk.
Avatar billede logical Nybegynder
11. oktober 2001 - 07:56 #2
Svaret afhænger af hvilket operativsystem du anvender.
Avatar billede disky Nybegynder
11. oktober 2001 - 08:59 #3
Siden det er Kawa gætter jeg på du bruger windows.

DU installerer bare jdk, og så skal du opstætte din PATH til at pege på bin skuffen under jdk skuffen.

Det gøres i win95/98 i autoexec.bat.

Og win2k/nt højre click på denne computer, vælg egenskaber, vælg avanceret, vælg miljøvariabler. TIl føj pathen til PATH variablen forneden.

Din classpath er det også en fordel at sætte op.

Igen i win95/98 i autoexec.bat

og i win2k/bt på samme måde som PATH men du skal selv oprette en variable der hedder CLASSPATH som så peger på din lib skuffe under din jdk, inklusiv de extra .jar filer du måtte have.

Så simpelt er det :)
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2001 - 15:20 #4
Hej...

Jeg kører winXP ...

Jeg har opsat variablerne som beskrevet, men når jeg starter Kawa skriver den: \"Unable to finde the JDK version in the Registry\" .. + at den ikke kan finde filerne i JDK :( - Kan det være XP\'s skyld?
Avatar billede disky Nybegynder
11. oktober 2001 - 15:31 #5
lyder mere som et kawa problem.

Hent Forte fra www.javasoft.com istedet. Det er et langt bedre værktøj
Avatar billede chime9 Nybegynder
17. oktober 2001 - 17:13 #6
Forte er virkelig godt. Ellers prøv open soruce versionen af Forte (lidt længere fremme - lidt flere fejl) www.netbeans.org - jeg kører selv Netbeans 3.2.1
Avatar billede kirky Nybegynder
02. november 2001 - 19:36 #7
Forte er langsomt - forsøg at få fat på JBuilder i stedet for.
Avatar billede thomaz Nybegynder
05. november 2001 - 13:41 #8
Gå ind i menu punktet Customize vælg options. Inde i denne dialogboks skal du sørge for at fortælle Kawa, hvor dit java Bin og dit java lib direktorat forefindes. Dette afhænger af hvor du har installeret din jdk. Men, hvis du har installet din jdk på c: vil din path til Java bin og lib se således ud: C:\\jdk1.3.1\\bin og c:\\jdk1.3.1\\lib