Avatar billede speedy2222 Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:19 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Hjælp til 2 ting!

første ting:

jeg skal bruge HTML koden der er på bigbrother.dk når man føre musen hen over \"læs mere\" skifter den farve osv. hvad er denne.

anden ting:
er der en der har en kode til en menu der er i toppen af siden ligesom på http://www.tv2.dk
Avatar billede speedy2222 Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:19 #1
http://www.bigbrother.dk

- du må godt svarer på en af tingene!
Avatar billede speedy2222 Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:21 #2
ang. det andet spørgsmål den behøver ikke at være så besværlig... og flot ligesom den på tv2.dk bare enkelt..
Avatar billede tommyf Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:21 #3
Avatar billede jacobve Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:22 #4
1. det er lavet via CSS.

a {
    text-decoration: underline;
    font-weight: bold;
}

a:hover {
    text-decoration: none;
    color: #00CCCC;
    font-weight: bold;
}

(klippede det lige ud fra deres css dokument)
Avatar billede tommyf Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:22 #5
<style>
A:active    {COLOR: #000099; TEXT-DECORATION: none}
</style>
Avatar billede jacobve Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:23 #6
du finder deres css dokument på linket.

http://i.opasia.dk/global_bb.css
Avatar billede subcubes Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:23 #7
<style type=\"css/text\">
a:hover { text-decoration: none; color: #ff000;
}
</style>

Det smider du op i din header, så skifter alle dine links farve, og dropper deres understregning !
Avatar billede subcubes Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:24 #8
Okay jeg var så rimlig langsom der :)
Avatar billede jacobve Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:24 #9
menuen på tv2 ligger også tilgængelig da det er lavet i javascript.

højest sansynligt i dette dokument.

http://inc.tv2.dk/top/menu.js

Avatar billede tommyf Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:26 #10
http://www.viewsource.dk/dhtmlcat.asp?ident=3 <-- Nummer 3 fra toppen. Ellers kig lidt på de andre.

jacobve >> Nogen der sagde tyveri?
Avatar billede jacobve Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:31 #11
tommyf >> Jeg har ikke stjålet noget, jeg viser ham bare hvor tyvekosterne findes :-)

Nå for at være æidt mere særiøs, jeg henviser bare til de ting han søger.

han spørger om koden til hvordan de har lavet deres links - den giver jeg ham.

han spørger om der er nogen der ahr koden til en menu som tv2´s - hvor henne findes der kode der ligner tv2s menu bedre end på selve tv2´s side?

men du har helt ret i at der kan være problemer med rettigheder, eller retter sagt det vil der være, men inspiration har man altid lov at få :-)
Avatar billede speedy2222 Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:33 #12
så er spørgsmålet... hvem skal have point?
Avatar billede jacobve Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:36 #13
del dem lidt ud.. det ville være mest fair og så komemr der sikkert ingen sure miner :-)
Avatar billede jacobve Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:39 #14
takker... men fik du den hjælp du forventede? tænker på den menu???
Avatar billede roenving Novice
14. oktober 2001 - 01:56 #15
Omkring menuen kan du også prøve at kigge på Thomas Brattli\'s på www.dhtmlcentral.com --> Coolmenus -- *måske* er tv2\'s menu ikke taget derfra, men det ligner ganske meget.
;·]
Avatar billede benny.dk Nybegynder
23. november 2001 - 11:53 #16
Vedr. menu.js fra TV2, så må man meget gerne bruge den, der står nemlig følgende i toppen:

// Nap den blot - men skriv lige i din kode hvor du har den fra! :-)