Avatar billede jkierkegaard Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:18 Der er 14 kommentarer

Langsom den ene vej

Jeg har en bærbar (WinME) og en stationær (Win98), som i et stykke tid har været i et netværk uden problemer. Men nu er der opstået et mindre problemer. Hvis jeg kopierer en fil fra den stationære til den bærbare bliver filen kopieret i et ordentlig tempo (ca. 2 min for 250 mb\'s fil). Men hvis jeg kopierer den anden vej, starter den på 55 minutter, og efter ca. 10 minutter er den kommet til at vise 53 minutter og viser beskeden at netværks-etellerandet nu ikke længre er tilgængeligt og kan derfor ikke fortsætte.

Jeg har forsøgt at fjerne netkortet og geninstallere det (på begge systemer), ændret ip-adresser, og de kan sagtens pinge hinanden uden problemer.

Den stationære har ip-nummeret 192.168.0.1, og den bærbare har nummeret 192.168.0.2. Begge har undernetmasken 255.255.255.0

Hvad er der galt???
Avatar billede tripwire Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:28 #1
Jeg har været ude for fuldstændigt det samme med min bærbar og desktop... jeg formaterede begge to, da det alligevel var på tide, men jeg kunne da godt tænke mig at vide hvad det skyldtes??

TripWire
Avatar billede jkierkegaard Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:33 #2
Det skal lige nævnes, at jeg godt kan overføre små filer (på under 10 mb), men med en meget nedsat hastighed - 1 minut for en 1,5 mb fil...

Og formatere er jeg sq ik\' så glad for.
Avatar billede conan54 Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:40 #3
Det er ME der har fejlen, har samme problem..
Avatar billede jkierkegaard Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:46 #4
ME? Jeg har først fået problemet for et par dage siden - det har fungeret ellers efter jeg fik den bærbar (dvs. det har fungeret i ca. 3 uger inden dette skete)
Avatar billede omen Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:55 #5
Nogle andre og jeg har haft nødagtigt det samme problem, og vi fandt ud af det var netkortet der var defekt.
Avatar billede jkierkegaard Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:56 #6
så skal det altså skiftes ud???

Øv.
Avatar billede jgk Nybegynder
11. oktober 2001 - 00:11 #7
Nej, skift ME ud eller lev med det.....
Avatar billede jkierkegaard Nybegynder
11. oktober 2001 - 00:17 #8
Hjælper det, hvis hvis man skifter os\'et, når det er en hw-fejl???? Den har jeg godtnok ikke hørt før!

Og det skal lige nævnes, at det er computeren med Win98 som har problemet, ikke den med WinME!
Avatar billede omen Nybegynder
11. oktober 2001 - 00:50 #9
jkierkegaard: Ja det skal det. Jeg er 99% sikker på du har defekt netkort. Lån et, og prøv så igen.
Avatar billede omen Nybegynder
11. oktober 2001 - 00:53 #10
Men nu vil jeg dog ikke hænges op på det, men prøv i første om gang at låne et andet netkort, af en eller anden. Og hvis det så hjælper, ja så kan du derefter købe et nyt/brugt
Avatar billede goulduck Nybegynder
11. oktober 2001 - 06:48 #11
Evt. find nogle nyere drivere til dine netkort!
Avatar billede conan54 Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:59 #12
Er det ikke når du kopierer fra winME til Win98 at du har problemer???

ME er u-t-r-o-l-i-g langsom til at kopiere, hvorfor aner jeg ikke, men sådan er det..
Avatar billede tslayer Nybegynder
12. oktober 2001 - 15:49 #13
Netværks socketen har en meget dårlige yde evne i WinME, så er der lige meget hvilket netkort / opsætning / driver - og andet pis du roder med, ME vil altid være LANGSOM i dens netværks del.

Råd:
er maskinen kraftig nok, installere win 2000 pro, er den ikke installer win98.

Mit minimums krav til en win2k dåse er:
500Mhz
128Mb ram

Tip til win2k:
lig swapfilen på et andet drev end dit bootdrev (der hvor du har /winnt liggende)
Avatar billede jkierkegaard Nybegynder
10. november 2001 - 00:40 #14
Omen, fyr lige et svar af, da det var dig som kom med det forslag som hjalp mig...