Avatar billede kbj25 Nybegynder
10. oktober 2001 - 20:44 Der er 8 kommentarer

Windows 98 eller Xp eller hvad?

Hej.
Jeg har lige fået en ny 1200mhz tirb med et 32 mb  drr geforce Gts og 256mb drr ram 40gb hd. Jeg står og skal vælge styresytem jeg har windows 98 se. Er det godt. Jeg skal bruge maskinen til spil. Måske skal jeg købe windows 2000/xp. Jeg hørt hørt at Windows 2000/xp æder meget ram og dermed yder maskinen dårligt er det rigtig? Kan i hjælpe en forviret mand med at vælge det rigtige styresystem.
Avatar billede hotpop Novice
10. oktober 2001 - 20:48 #1
det er winme der æder ram som var det slik :) win2000/XP er MEGET bedre til at håndtere ram end win9x/Me. Køb XP :)
Avatar billede omen Nybegynder
10. oktober 2001 - 20:51 #2
2000/XP helt klart :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. oktober 2001 - 20:54 #3
Enig. med 256Mb Ram er XP helt fin.
Avatar billede prof2 Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:08 #4
Du skal ikke køre 98 eller ME på sådan en com. Vælg XP. Jeg synes heller ikke 2tus, nu da XP er kommet.

Har selv XP og kan kun anbefale det.
Avatar billede trivial Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:13 #5
prof2-> Er det kommet, siden du har det???
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. oktober 2001 - 21:49 #6
nej det er ikke kommet endnu men det er muligt at få fat på en beta af programmet eller finde en pirat kopi

jeg har selv kørt win2k i lang til og xp overgår det .. begge er rigtig gode operativ systemer men xp mener jeg er hurtigere og kører måske nok også mere stabilt ...
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2001 - 00:23 #7
kbj25 skulle du blive varm på at prøve windows 2000 eller xp så kør lige test på din pc for at se om den er klar til disse systemer. Er den windows 2000 klar ( som filern også hedder til formålet) så er den sikkert også xp klar. Windows 2000 klar programmet kan hentes via expertfpt eller på microsofts hjemmeside omrking windows 2000

kharder
icq# 71258492
www.expertftp.subnet.dk
Avatar billede rca Nybegynder
11. oktober 2001 - 08:48 #8
Final release af XP er kommet som OEM.
Findes også for licensing og developer kunder. Og den styrer for vildt.
Win9X & WinMe er døde.