Avatar billede tommyf Nybegynder
10. oktober 2001 - 17:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Side på 4 sprog

Jeg skal lave en side der indeholder følgende:

- Være skrevet på 4 sprog.
- Dem der står for oversættelsen skal kunne logge ind og ændre i teksten på siderne.

Jeg har fået anbefalet XML, og det ser også smart ud, men da jeg ikke har nogle eksempler at gå udfra er det for svært at lave som begynder indenfor XML.

Så jeg søger enten en skabelon man kan lurer lidt på, og dermed få en fornemmelse af hvordan det skal laves i XML. Eller en smart måde hvorpå det kan laves i ASP.
Det drejer sig om f.eks 12 menufelter, 3 sider á 14 linjer, 20 enkelte ord etc.
Så at lave det med en almindelig database virker umildbart ikke så smart.
Avatar billede medjeti Nybegynder
11. oktober 2001 - 13:40 #1
Mht. opdaterbarhed virker en databaseløsning umiddelbart mest nærliggende - og så med en session-variabel der angiver hvilket sprog der skal hentes.
Avatar billede torbenrohde Nybegynder
11. oktober 2001 - 14:29 #2
De fleste nye database kan arbejde med XML data, så en kombi-løsning ville måske være en god mulighed.

Der findes også deciderede XML-databaser.

Ellers kan du have det liggende i almindelige tekst-filer, og så bruge fx Microsofts XML-dom til at læse/redigere/fjerne/indsætte noder.
Avatar billede tommyf Nybegynder
12. oktober 2001 - 19:36 #3
Desværre, som jeg gjorde opmærksom på var jeg godt klar over den løsning. Men mener at der burde kunne findes noget smarterer end en database med +90 felter, hvilket også er besværligt i programmerings-henseende.